woensdag 15 september 2010

CJG

Vandaag ben ik voor mijn eerste werkbezoek naar Emmeloord geweest. Daar had ik een ontmoeting met partners in de jeugdzorg en de gemeente Noordoostpolder.

Leuk en bijzonder om een kijkje in de keuken te krijgen in het nieuwe Centrum voor Jeugd & Gezin (CJG). Goed om te zien dat de verschillende hulpverleners van Bureau Jeugdzorg, GGD, Zorggroep Oude & Nieuwe Land en ook het onderwijs in één gebouw werken. Ze lopen daardoor gemakkelijk bij elkaar binnen en pakken samen snel zaken op.

Uit de presentaties erna over het gemeentelijke jeugdbeleid, het digitale CJG (www.cjgnoordoostpolder.nl) en Passend Onderwijs bleek ook hoe positief en energiek de partners met elkaar omgaan; ook als het gaat om knelpunten die om een oplossing vragen. Dat maakt samenwerking effectief en zorgt voor continuïteit in de zorg aan cliënten.

Voor mij voelt het tegelijk als een hartelijk welkom in de Noordoostpolder. Het werkbezoek geeft me een goede gelegenheid om snel ingewerkt te raken in het jeugdbeleid en jeugdzorg.

Tot ziens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten