woensdag 8 februari 2017

Tevreden


Toen ik nog jong was gebeurde het soms dat mijn schoolrapport er zo mooi uit zag, dat ik extra snel naar huis ging. Toegegeven, het gebeurde niet vaak, maar het was wel een lekker gevoel. Dat zelfde gevoel kreeg ik toen ik vorige week de rapportcijfers onder ogen kreeg die de inwoners van Stichtse Vecht hebben gegeven voor de dienstverlening van de gemeente. U gaf de gemeente een 8,6 voor de dienstverlening aan de balie, aan de telefoon en online.
 
Dat is een mooi compliment voor onze medewerkers, zij hebben hier hard voor gewerkt. Ze willen u als klant steeds beter van dienst zijn en zorgen dat u op maat wordt bediend. Zo heeft de gemeente vorig jaar november de online nieuwsbrief geïntroduceerd. Na aanmelding krijgt u de online nieuwsbrief iedere donderdag in uw mailbox. Daarbij kunt u bovendien zelf aangeven welke onderwerpen u graag in uw nieuwsbrief terug wilt zien. Aanmelden gaat heel eenvoudig via www.stichtsevecht.nl/nieuwsbrief.
 
Contact opnemen met de gemeente moet vooral heel makkelijk zijn. Daarom kunnen inwoners, ondernemers en de pers hun (eenvoudige) vragen sinds september ook via WhatsApp stellen. Zet het nummer 06 13 53 45 89 vandaag nog  in uw mobiele telefoon. De medewerkers van de gemeente reageren binnen 4 uur op uw bericht. Het blijkt dat deze nieuwe service wordt gewaardeerd.
 
Ook gebruikte u het afgelopen jaar vaker de telefoon om contact te zoeken met de gemeente. Dat gebeurde 108.000 keer. In 2015 was dat nog 90.000 keer. Minder goed ging het bij de installatie van onze nieuwe telefooncentrale. Dat was in april vorig jaar. We waren toen (aantal) weken slecht bereikbaar. Gelukkig is dat inmiddels weer opgelost.  
 
Ons belangrijkste online medium blijft de website. Het aantal bezoekers is weer gestegen, van 388.000 bezoekers in 2015 naar bijna 450.000 bezoekers vorig jaar. Steeds meer producten en diensten worden online aangevraagd. Op de website is een schat aan informatie te vinden. We doen ons best om de informatie op de site verder te verbeteren. Daarbij streven we naar meer informatie, betere zoekresultaten en publicatie van documenten. Daar gaan we volop mee aan de slag dit jaar.
 
Ook op het gebied van dienstverlening aan ondernemers valt nog veel te verbeteren. Ook daarvoor werken we samen met ondernemers aan goede plannen. Met het programma Economie zijn veel nieuwe projecten gestart om het economische klimaat te verbeteren, waaronder de dienstverlening aan ondernemers.
 
Gelukkig blijft persoonlijk contact ook heel belangrijk. In 2016 verwelkomden we bijna 50.000 bezoekers in het gemeentekantoor in Maarssen. Uit de waardering die u daarvoor had, blijkt dat u de warme ontvangst en de dienstverlening op prijs stelt. En daar doen de mensen van de gemeente het voor, met veel plezier, iedere dag opnieuw.
 
Het is de bedoeling dat de gemeentelijke dienstverlening ook het komende jaar verder gaat verbeteren. Heeft u suggesties? Ik hoor het graag van u.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen