vrijdag 14 juli 2006

Polderpark

Vandaag wederom de fiets gepakt. Dit keer voor een bezoek aan het gemeentehuis van Zoeterwoude. Daar had ik afgesproken met twee collega wethouders om een aantal gezamenlijke dossiers door te spreken. Zo hebben we bijvoorbeeld gesproken over het W4 project (verdiepte aanleg en ontwikkeling A4-trace) waar beide gemeenten nauw bij betrokken zijn. In dit project is een goede samenwerking tussen onze gemeenten van groot belang. Daarom is het voor mij handig om de belangen van de andere partij, in dit geval Zoeterwoude, te begrijpen.

Het is prachtig om te zien hoe je tijdens een fietstocht van 5 kilometer het landschap om je heen ziet veranderen van hoogstedelijk naar een prachtige plattelandsomgeving in het groene hart. Voor de terugweg naar het Leidse stadhuis heb ik de fietsroute door het Leidse Polderpark Cronesteyn genomen.

Polderpark Cronesteyn is het grootste park van Leiden met vele kilometers fiets- en wandelpaden. Behalve heel veel prachtige natuur is er op recreatief gebied van alles te doen. Er is zelfs een echte natuurcamping. Ik was er nooit geweest en ik heb er werkelijk mijn ogen uitgekeken. Er is daar zoveel te zien dat ik niet eens in de gaten had dat ik op de brug over het Rijn-Schiekanaal het waarschuwingslicht over het hoofd zag waardoor ik tussen twee sluitende slagbomen terecht kwam. Toen ik met m'n fiets onder de tweede slagboom doorkroop riep de brugwachter door alle luidspeakers, 'dat krijg je er nou van als je niet op zit te letten'. Zonder om te kijken ben ik maar snel doorgereden naar het stadhuis.


Goed weekend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten