dinsdag 9 januari 2007

Binnenstad II

Vanavond vergaderde de commissie ruimte en bereikbaarheid. Op de agenda stond onder andere de behandeling van het bestemmingsplan binnenstad II en het voorstel voor renovatie en uitbreiding van de Stadsgehoorzaal.

Het was voor mij de eerste keer dat ik een bestemmingsplan mocht verdedigen in de commissie. Voor een wethouder Ruimtelijke Ordening zijn dat toch de krenten uit de pap. Bestemmingsplannen vormen als het ware de basis van mijn portefeuille. Heel veel van mijn werkzaamheden hebben op een of andere manier iets met die plannen te maken. Zo'n discussie vraagt een redelijke kennis van het betreffende gebied en vanavond was voor mij de test of ik de afgelopen maanden voldoende kennis had vergaard. Of me dat is gelukt is niet aan mij om te beoordelen, maar ik had er achteraf wel een goed gevoel bij. We hadden een goede inhoudelijke discussie en vanuit de verschillende fracties werden een aantal zinvolle verbeteringen voorgesteld. Wat dat allemaal precies gaat betekenen zal binnenkort duidelijk worden wanneer de gemeenteraad dit plan gaat vaststellen.

Tot ziens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten