woensdag 17 februari 2010

LB Mobility

Ik fiets er gemiddeld wel vier keer per dag langs, maar vandaag mocht ik naar binnen voor een bedrijfsbezoek aan het bedrijf LB Mobility van Boudewijn Leeuwenburg aan de Haarlemmerweg.

Na een lange carierre in het Openbaar Vervoer begon Boudewijn eind vorige eeuw als zelfstandig adviseur op het gebied van mobiliteitsvraagstukken. Bijzonder in zijn adviespraktijk is wat mij betreft dat hij zich vooral afvraagt op welke manier gedragsbeinvloeding kan bijdragen aan het oplossen van mobiliteitsvraagstukken. Een van de meest succesvolle projecten van dit bureau was de uitvoering van het grootonderhoud aan de Ring Amsterdam, de A10 west in het jaar 2000. Bij dit project heeft dit bedrijf haar expertise geleverd voor het bedenken en realiseren van de begeleidende maatregelen. Terwijl niemand dacht dat het mogelijk was om deze hele drukke verkeersader zonder grote problemen in onderhoud te nemen bewees LB Mobility voor de ogen van autorijdend Nederland dat het wel kon.

Drie keer per week brengt het bedrijf voor zo'n 6000 afnemers in Nederland informatie uit over verkeershindersituaties in Nederland en Belgie. Daarvoor verzamelt men berichten van overheden en aannemers in een speciaal systeem. Tijdens mijn bezoek mocht ik zelf eens kijken wat er in Leiden zou gebeuren wanneer ik de Hooigracht zou afsluiten voor alle verkeer (foto).

Mooi Leids bedrijf, dat LB Mobility. Werkzaam in Nederland en Belgie en net even anders dan de meeste aanbieders in de markt.

Tot ziens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten