woensdag 23 maart 2011

NK Veldloop

Een keer per jaar komen ergens in Nederland de meest sportieve medewerkers van de Nederlandse gemeenten bij elkaar voor de NK Veldloop voor gemeenten. Een leuk evenement waaraan ik zelf de afgelopen jaren een groot aantal keer heb meegedaan. Toen vorig jaar echter duidelijk werd dat aan mijn werk bij de gemeente een einde kwam, ging ik er vanuit dat ik dit jaar niet meer zou meelopen.

Totdat ik een paar maanden geleden hoorde dat deze veldloop dit jaar in Lelystad zou plaats vinden. De provincie ondersteunde het evenement in het kader van het 25 jarig jubileum en dus mocht er een Flevolands team aan de start verschijnen.

En zo kon het gebeuren dat ik me vandaag in sportief outfit samen met 4207 andere lopers heb vermaakt op en rond het sportcomplex Langezand in Lelystad-Noord. De lopers waren afkomstig uit maar liefst 293 gemeenten. Anders dan vorig jaar werkte het weer geweldig mee. Met 8,2 uur zon en een temperatuur van 14,7 graden was het de mooiste dag van het jaar tot nu toe. Ik heb echt genoten. Gedurende de dag maakt ik met mijn flipcamera een korte video impressie die hier terug te zien is.

Zelf heb ik de 12 km door het Oostvaarderbos en het Bergbos gelopen in 1 uur en 5 minuten. Klik hier voor meer informatie over mijn loop.

Tot ziens

Geen opmerkingen:

Een reactie posten