donderdag 21 juli 2011

Fietsknooppuntennetwerk

In de rest van nederland is het al aardig gemeengoed aan het worden, maar sinds vandaag kunnen ook de fietsers in onze provincie profiteren van de eerste fietsknooppunten netwerken. Het systeem, ooit in de mijnbouw bedacht om snel de weg naar de uitgang te vinden, blijkt in de praktijk ook heel goed te werken om op een eenvoudige manier fietsroutes te kunnen rijden. Bovendien weten we inmiddels uit ervaringen elders dat deze knooppuntenroutes aanleiding zijn tot extra economische activiteit in de regio. Het is immers een goede manier om fietsers langs punten te leiden die voor hen interessant zijn. Bovendien weten we dat deze netwerken ook extra fietsers aantrekken.

Bij afwezigheid van mijn collega Jan Nico Appelman mocht ik vanmiddag in de Noordoostpolder mijn bijdrage leveren aan het in gebruik nemen van een aantal routes in de Noordoostpolder en op Urk.

Omdat het mij niet zo gepast leek om juist voor deze activiteit met de auto naar de Noordoostpolder te rijden, en ik bovendien tijdens het reces wat meer tijd in mijn agenda vrij kan maken, heb ik voor de gelegenheid per fiets de route Lelystad-Emmeloord-Urk-Lelystad afgelegd. Als gevolg daarvan voldeed mijn kleding bij deze gelegenheid niet helemaal aan de verwachting van de aanwezigen. (foto)

Overigens was mijn route absoluut de moeite waard. Wilt u weten hoe ik precies gereden ben klik dan hier. Flevoland is een prima fietsprovincie.

Tot ziens.

1 opmerking:

  1. Genoeg beweging in de polder dus. Knap! Was wel benieuwd, (nu de hoogte erbij stond) of je op het laatste 'heuveltje' op Urk was...? Mooi rondje lijkt me. Groeten uit het Centrum voor Jeugd en Gezin, Urk Aline Kramer

    BeantwoordenVerwijderen