zondag 24 januari 2016

1 jaar

De opvang van asielzoekers houdt de gemoederen in de gemeente nog steeds flink bezig. Daar waar een besluit van de gemeenteraad meestal het einde van een discussie betekent, lijkt dat bij dit onderwerp voorlopig niet het geval. Op basis van een artikel in de Telegraaf is er bij de raadsfractie van Lokaal Liberaal twijfel ontstaan over de vraag of de raad bij de besluitvorming over de opvang van asielzoekers wel de juiste informatie had. Met de aankondiging van een motie heeft deze fractie het onderwerp opnieuw op de politieke agenda gezet. Volgens de regels kan dit en dus gaat de gemeenteraad op 3 februari opnieuw met elkaar in debat.

Naast deze extra vergadering hebben we deze week ook nog een reguliere vergadering met de gemeenteraad. Voor het eerst vergaderen we in het gebouw 4 in 1 in Breukelen. Zoals het er nu uit ziet, blijven we daar vergaderen tot er een definitieve locatie gevonden is. Binnenkort gaat de gemeenteraad bepalen waar dat precies zal zijn.

De komende week gaat mijn tijd dus vooral zitten in de voorbereiding van beide raadsvergaderingen. Maar er is meer. Deze week schuif ik maar liefst 4 keer ergens in de gemeente aan om mee te eten. Vrijdag, de dag dat ik precies 1 jaar burgemeester van de gemeente Stichtse Vecht ben, doe ik dat voorlopig voor de laatste keer. Tijdens een bijzondere lunch op vrijdag kijk ik terug op een jaar aan tafel met onze inwoners. Volgende week leest u daar meer over.

Verder ga ik me deze week bezig houden met een nieuwe wettelijke taak, die de burgemeesters er per 1 februari bij krijgen op het gebied van integriteit. Ook ga ik langs voor een 60-jarig huwelijk en ben ik bij een ontvangst op Nyenrode. Tenslotte ga ik vrijdag voor mijn jaargesprek langs bij de commissaris van de Koning.

Tot ziens.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten