vrijdag 7 april 2006

Met hart en hand

Vanavond rond 23.00 uur maakten de onderhandelaars van PvdA, SP, GroenLinks en ChristenUnie in Leiden bekend dat zij overeenstemming hebben bereikt over de vorming van een nieuw college van Burgemeester & Wethouders. Als het collegeprogramma begin volgende week ook de goedkeuring van de ledenvergaderingen van de verschillende partijen krijgt, is de weg vrij om een gloednieuw college te installeren.

Met 6 nieuwe wethouders gaan we wat je noemt een frisse start maken. Op basis van wat ik nu van de toekomstige collega's weet, ben ik enthousiast over de toekomstige samenwerking. Wat mij betreft gaan we snel en binnen een collegiaal bestuursmodel met elkaar aan de slag.

In de inleiding van het collegeprogramma staat het mooi beschreven. Het college heeft een open, extern gerichte en dienstbare bestuursstijl en is daarom toegankelijk, zichtbaar en aanspreekbaar voor alle Leidenaren.

Ik ga me eerst maar eens goed voorbereiden op de installatiebijeenkomst. Op Sleutelstad.nl heb ik gelezen dat de VVD de kandidaat wethouders uitnodigt voor een hoorzitting, omdat zij de achtergronden en de ideeën van de wethouderskandidaten niet kennen. Ze hebben mijn site blijkbaar nog niet ontdekt. Vragen over het Leidse volkslied mogen ze me in ieder geval wel stellen. Een deel van de tekst staat op de omslag van het coalitieakkoord. De naam van het akkoord "Met hart en hand" is aan deze tekst onleend.

Leiden, trots van Neerlands steden,
parel van het Hollands land
Stad van heden, vol verleden,
stad van werk met hart en hand.
Plaats van dromen en van daad,
waar ieder blijft en niemand gaat.
Leiden, stad van denken en doen,
stad van mijn hart, door nu en toen.
Ik ben er klaar voor. Tot volgende week.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten