dinsdag 2 mei 2006

Reces

Deze week heb ik reces. Het bestuur in Leiden kent elk jaar een aantal van die periodes die meestal gelijk vallen met de schoolvakanties. Alleen voor zeer dringende zaken kan het college bijeen komen. Voordeel van zo'n reces is dat het bestuur gedurende de rest van het jaar compleet is en het werk ongestoord door kan gaan.

Volgens de Dikke van Dalen is reces het ' tijdelijk uiteengaan, vakantie van een bestuurs- of rechtscollege'. Die eerste omschrijving spreekt mij het meest aan. Ik was tenminste niet van plan om die recesperiodes allemaal als vakantie te gebruiken. Het is ook een prima gelegenheid om dingen te doen waar je normaal niet zo snel aan toe komt, zoals korte stages of werkbezoeken in de stad. Als u voor de toekomst suggesties heeft hoor ik dat graag.

Deze recesweek komt zo snel na mijn installatie dat ik deze week vooral gebruik voor mijn inwerkprogramma.

Tot de volgende keer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten