dinsdag 19 december 2006

Schriftelijke vragen

Vorige week schreef ik in mijn dagboek over de taskforce studentenhuisvesting. Dat was voor het Leidsch Dagblad aanleiding voor een artikel. Dat is natuurlijk mooi, een beetje aandacht voor hetgeen ik hier schrijf. Behalve van het Leidsch Dagblad kwamen er ook reacties van politieke partijen. Zo is inmiddels op de website van het CDA in Leiden te lezen dat ze bijzonder blij zijn met mijn stelingname. Bedankt daarvoor, want met zoveel steun kan ik natuurlijk snel aan de slag met dit vraagstuk.

Wellicht dat u daarom mijn verbazing kunt voorstellen toen er vandaag van de kant van dezelfde CDA fractie maar liefst 11 schriftelijke vragen aan het college binnenkwamen. In grote lijnen kwam het erop neer dat het CDA wil weten waarom ik niet eerder aan de slag was gegaan met dit onderwerp.

Over de devaluatie van het instrument van schriftelijke vragen schreef ik in dit dagboek van 22 augustus jl. en dat zal ik hier niet herhalen. Het is wel jammer dat het CDA in dit geval direct grijpt naar dit instrument terwijl ze natuurlijk ook gewoon direct op mijn weblog hadden kunnen reageren. De tijd die nu nodig is voor de beantwoording van deze schriftelijke vragen had ik graag gebruikt om te werken aan oplossingen voor het probleem zelf.

Voor mij is het schrijven van mijn weblog een manier om zo nu en dan, en zonder ambtelijke ondersteuning, eens wat overwegingen aan u te kunnen toevertrouwen. Dat doe ik inmiddels alweer bijna twee jaar en daar wil ik graag mee doorgaan.

Tot ziens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten