Binnen de gemeente Leiden is twee jaar geleden een proces gestart om de kwaliteit met

Mijn indruk is dat deze mensen er werkelijk alles aan hebben gedaan om ervoor te zorgen dat er in dit proces zo min mogelijk fouten worden gemaakt en dat alle vergunningen kunnen worden afgegeven binnen de termijn die met de aanvrager is afgesproken. Die aanvrager kan het hele traject ook volgen via internet en binnenkort is het zover dat de aanvrager ook per SMS op de hoogte kan worden gebracht van de vorderingen.
Dankzij dit project is de dienstverlening op het gebied van bouwvergunningen de afgelopen 2 jaar sterk verbeterd. De volgende uitdaging is nu om voor een groot deel van de bouwvergunningen een 'klaar terwijl u wacht' service te introduceren. Aan het enthousiasme van de betrokken medewerkers zal het niet liggen. Dat heb ik vandaag zelf kunnen vaststellen.
Aan het einde van de middag was ik op uitnodiging van de bewoners nog even in de wijk Zuidhoven. In een partytent aan de Willem Klooslaan hielden zij een eindejaarsbijeenkomst met kerstmuziek en gluhwijn.
Tot ziens.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten