maandag 14 januari 2008

Vijfhonderd!

11 januari 2005 schreef ik op deze plaats het eerste stukje voor mijn weblog. Nu, 3 jaar later, schrijf ik nummer 500. Een mijlpaal die ik u niet wil onthouden.

Vanavond was ik in de Pieterskerk op de nieuwjaarsreceptie van Koninklijke Horeca Nederland, afdeling Leiden. Men had bewust voor de locatie van de Pieterskerk gekozen. Tijdens de bijeenkomst deed men een gift van 1.000 euro als bijdrage voor de restauratie. Bovendien gaat men via een actie onder de Leidse horecaondernemers dit bedrag nog verhogen tot 20.000 euro. Bravo voor de horeca in Leiden. De Pieterskerk kan deze bijdrage buitengewoon goed gebruiken.

Tijdens de nieuwjaarsrede liet voorzitter Richard van Leeuwen zich in redelijk positieve bewoordingen uit voor de samenwerking met de gemeente. Dat is mooi en ik zie het als mijn taak om deze goede relatie in 2008 verder uit te bouwen. Daarvoor hebben we in het collegeprogramma een aantal onderwerpen opgenomen die het leven van de Leidse (horeca)ondernemers wat eenvoudiger moeten maken. Het zijn punten op het gebied van vereenvoudiging van regels, verbetering van gemeentelijke dienstverlening, meer parkeerplaatsen en promotie van maandelijkse koopzondagen. Zelfs het terugdringen van het aantal coffeeshops kan rekenen op steun van de Horecamensen. Later begreep ik dat coffeeshops geen lid mogen worden van Koninklijke Horeca Nederland.

Ik kijk uit naar de samenwerking in 2008.

Tot ziens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten