donderdag 7 februari 2008

Haagwegterrein

Vandaag had ik een kennismakingsgesprek met een aantal leden van de initiatiefgroep Haagwegterrein. Dit is een groep die opkomt voor de belangen van omwonenden van dit terrein. Binnen het nieuwe college ben ik verantwoordelijk voor de ontwikkeling van parkeerlocaties. Op dit moment gaat het daarbij vooral over het Morspoortgebied en het Haagwegterrein. Op deze locaties samen moeten zo'n 1000 parkeerplaatsen worden ingericht. De kosten moeten voor een belangrijk deel worden terugverdiend met ontwikkeling van woningbouw.

Met betrekking tot het Haagwegterrein is in de vorige periode veel werk verricht door collega wethouder John Steegh. Aan mij de schone taak om dat in de komende periode af te ronden. Een lastige opgave daarbij is het feit dat de gemeenteraad van mening is dat er in dit gebied naast woningbouw 400 parkeerplaatsen moeten blijven ten behoeve van centrumparkeren. Om de mogelijkheden te verkennen heb ik de afgelopen week gesproken met de projectontwikkelaar en vandaag dus met de omwonenden. De komende weken gaan we proberen om op basis van de resultaten van deze gesprekken een voorstel voor de gemeenteraad te maken.

De omwonenende waren overigens niet ontevreden over de manier waarop men tot nu toe met de gemeente in gesprek is over deze ontwikkeling. Wat mij betreft blijft dat zo.

De bewoners hebben overigens een eigen website: http://www.haagwegterrein.nl/

Tot ziens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten