vrijdag 13 maart 2009

B4

Vandaag ontving ik in de raadzaal van het stadhuis een groep van zo'n 30 Leidse ondernemers die verenigd zijn in de zakelijke netwerkorganisatie B4 (uit te spreken als before).

Volgens de site van B4 zijn zij een praktische, serieuze sociale Leidse zakelijke netwerkorganisatie die opdrachten voor elkaar genereren ofwel aanbevelingen verstrekken (recommendations). Slechts leden uit verschillende beroepsgroepen kunnen aan B4 deelnemen.

In anderhalf uur heb ik een indruk gegeven van het werk van een wethouder in de gemeente Leiden en hebben we met elkaar gesproken over wat een gemeente zou moeten doen aan de huidige crisis in de economie.

Het is voor mij als wethouder Economische Zaken van groot belang om goed contact te houden met ondernemers in de stad. In dat kader was deze bijeenkomst zeker zinvol. Naast het feit dat ik toelichting heb kunnen geven op het economisch beleid van de gemeente, heb ik ook van de ondernemers de nodige suggesties kunnen optekenen die ik weer kan gebruiken bij de plannen ter verbetering van het ondernemersklimaat in onze stad. Belangrijk daarbij is het gemeentelijk actieplan dat het college volgende maand zal presenteren als reactie op de economische crisis.

Tot ziens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten