zaterdag 18 april 2009

Boccia

Toen ik eind vorig jaar een nieuwe fiets beschikbaar stelde aan de Gehandicapten Sport Vereniging 'De Sleutels' heb ik met het bestuur afgesproken dat ik nog een keer een bezoek zou brengen aan een van de activiteiten.

Vandaag was ik in het Rijnlands Revalisatiecentrum aan de Wassenaarseweg om een Boccia demonstratiemiddag te openen. Boccia (spreek uit als botsja) is van oorsprong een Italiaans balspel, dat lijkt op jeu de boules. Je kunt het met z'n tweeën maar ook met meer deelnemers spelen. Het is een balspel met 1 witte, 6 rode en 6 blauwe leren ballen. Boccia is uitstekend geschikt voor mensen met een lichamelijke beperking.

Het werd een prettig potje Boccia, waarna ik mij gerolstoelde tegenstander mij met afstand wist te verslaan.

Tot ziens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten