maandag 15 november 2010

Week vd Jeugdzorg (1)

Als het goed is, heeft u er al over gehoord en/of gelezen: het is deze week nationale Week van de Jeugdzorg. Ook de provincie Flevoland doet daar al jaren aan mee. De doelstelling is om de jeugdzorg eens op een positieve manier in het zonnetje te zetten.

Deze week doe ik op mijn weblog verslag van de Week van de Jeugdzorg. Ik neem u graag mee langs de activiteiten die er tot nu in onze provincie geweest zijn.

Vandaag was de aftrap en deze stond in het teken van (het luisteren naar) verhalen. Verschillende leerlingen van de groepen 7 en 8 van basisscholen in Flevoland deden mee aan de verhalenwedstrijd. Zij konden het verhaal afschrijven met als titel ‘Druk hoofd’. Jill Vink van basisschool Ichthus uit Almere won de eerste prijs met haar verhaal over de tweeling Sanne en Joppe die ADHD hebben. Ik mocht haar samen met ambassadeur van de jeugdzorg, cabaretière Sara Kroos een kadobon uitreiken (foto) en alle lof toezwaaien. Dat was niet zo moeilijk, want de jury roemde in haar rapport het inlevingsvermogen en de humor waarmee Jill haar verhaal had geschreven. Een feestelijk en mooi begin van de Week van de Jeugdzorg

Jill mocht na afloop haar eigen verhaal voorlezen en daarvan maakte ik het volgende filmpje. Als u het volume van uw PC wat harder zet dan is het goed te volgen.



Wordt vervolgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten