woensdag 29 augustus 2012

Windmolenloop Urk

De gemeente Urk heeft een ingewikkelde relatie met windmolens. Dat weet ik sinds het heftige verzet van deze gemeente tegen de bouw van het Windpark Noordoostpolder. Toch liep ik vanavond met heel veel Urkers mee met de Windmolenloop. Een recreatieloop van 8,5 kilometer die sinds begin jaren negentig vier keer per jaar op Urk wordt georganiseerd door de Loopgroep Urk.
Het was een mooi evenement,  leuk om een keer aan mee te doen en de sfeer te proeven. Deze Windmolenloop is een bij uitstek lokaal evenement waarbij ik soms het gevoel kreeg dat alle deelnemers elkaar al heel lang kenden. Het was natuurlijk ook prachtig weer en de route langs de IJsselmeerdijk met uitzicht over het water was een genot om te lopen. Voor de statistieken van mijn loop kunt u hier kijken.

Als u deze Windmolenloop zelf een keer wilt doen, dan kan dat. De volgende Windmolenloop is op 19 september. Meer informatie kunt u vinden op www.loopgroepurk.nl
Zelf trek ik al eerder mijn loopschoenen aan. Op 8 september loop ik de Fish Potatorun van Urk naar Emmeloord.
Tot ziens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten