donderdag 18 augustus 2005

Regiozaken

Een belangrijk deel van mijn tijd ging vandaag op aan de regionale functie die ik vervul in het kader van het Pact van Teylingen. In dit kader werken in onze regio een groot aantal overheden en private partijen samen aan verbetering van de landschappelijke kwaliteit en versterking van de, economisch belangrijke, agrarische sector. Vanmorgen begon ik met een bijeenkomst van het bestuur van de stichting Hou Het Bloeiend waar ik een rol speel als adviseur.

Vanmiddag was ik in Noordwijk voor een vergadering van de stuurgroep Pact van Teylingen. Klik hier voor de agenda van deze stuurgroep. Voorafgaand aan deze vergadering hebben we een rondrit door Noordwijk gemaakt om te zien hoe deze gemeente werkt aan een aantal projecten die tot doel hebben de kwaliteit van het kenmerkende bollenlandschap te versterken. Na vele jaren van landschappelijke verrommeling in onze streek zijn hier de eerste signalen te zien dat we nu serieus aan de slag gaan om deze kwaliteit te verbeteren. Dat is een ontwikkeling waar de hele regio in mijn ogen belang bij heeft.

Tussendoor was ik nog even kort in Warmond. Met de gemeentesecretaris heb ik een aantal lopende zaken doorgesproken.

Morgen weer in Warmond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten