maandag 19 december 2005

Laatste stuurgroep

Afgelopen zaterdag ben ik even langs geweest bij de Stichting Welzijn Ouderen Teylingen. Zij vierde in Warmond hun jaarlijkse kerstviering. Het was een leuke en sfeervolle bijeenkomst. De volgende ochtend zat ik al om 10.00 uur in het Wapen van Warmond voor de nieuwjaarsquiz van Warmond Lokaal. De zes deelnemers kregen vragen te beantwoorden over allerlei onderwerpen die het afgelopen jaar binnen de gemeente hebben gespeeld. Ondanks het feit dat ik de enige niet Warmonder van het gezelschap was is het me toch nog gelukt om als 3e te eindigen.

Vanmorgen heb ik gesproken met mijn collega Arie Meerburg uit Alkemade. Hij neemt binnen het dagelijks bestuur van de regio Holland Rijnland mijn portefeuille Verkeer & Vervoer over. De regio staat met betrekking tot dit onderwerp voor grote uitdagingen de komende periode. Jammer dat ik daar niet nog een tijdje aan kan werken. Ik wens Arie natuurlijk veel succes de komende tijd.

Daarna een feestelijke handtekening gezet onder een intentieovereenkomst met de firma Van Rhijn Bouw voor de woningbouw op de locatie van het tuincentrum. Deze partijen kunnen de plannen nu verder uitwerken met de nieuwe gemeente. Alweer een dossier afgehandeld.

Vanavond was de laatste bijeenkomst van de stuurgroep Teylingen waarin de colleges van de drie gemeenten de afgelopen periode samengewerkt hebben aan de voorbereiding van de fusie. Ons werk zit er nu op. Samen met de direct betrokken medewerkers hebben we met een hapje en drankje stil gestaan bij de afsluiting van onze samenwerking. Het was een samenwerking met veel verschillen van inzicht en ambities (waar ik hier niet altijd over kon schrijven) maar desondanks zijn we er uiteindelijk toch in geslaagd om in goede onderlinge verhoudingen de start van de mooie gemeente Teylingen mogelijk te maken.

Tot morgen, wanneer het college van Burgemeester en Wethouders van Warmond voor de laatste officiele vergadering bijeen is in het gemeentehuis van Warmond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten