woensdag 28 december 2005

Optocht

In het kader van 'Dag Warmond' was er vandaag van alles te doen in het dorp. Het begon vanmorgen vanaf 10 uur met een optreden van Brassband Warmond en aansluitend een optreden van het Warmondse jeugcircus Atleta en daarna de drumband Drumfire. Tussendoor was voor mij een gelegenheid voor een korte toespraak tot de vooral oudere aanwezigen die overigens wel in grote getalen gekomen waren.

Vanmiddag was ik rond 14.00 uur in het Huys te Warmont waar de meeste leden van de gemeenteraad zich hadden verzameld voor de historische optocht. In vol ornaat stonden we keurig op tijd klaar voor de optocht. Wat zich vervolgens in het dorp voltrok valt buitengewoon lastig te beschrijven. Eigenlijk had u daar zelf gewoon bij geweest moeten zijn om te zien hoe al die Warmonders in een grote variatie aan historische kleding en voertuigen door het dorp trokken. Langs de kant stonden honderden andere inwoners te juichen, zwaaien en vooral te fotograferen. Onder het mooie winterzonnetje was het een prachtig schouwspel dat ik niet had willen missen.

Ik zou de mensen die langs de kant foto's hebben gemaakt willen oproepen om mij een paar exemplaren toe te mailen. Dan zal ik er nog een paar mijn dagboek plaatsen. Even mailen naar marc.witteman@planet.nl. Alvast bedankt!

Na afloop hebben we in het Trefpunt genoten van een uitstekende boerenkool met worst maaltijd, terwijl we luisterden naar ons eigen Schippertjeskoor. Gedurende de avond werd er overgegaan naar muziek voor de wat jongere inwoners. De avond eindigde met Disco en de band 'Warmond gaat vreemd'.

Mij is vandaag vooral opgevallen dat het de hele dag druk is geweest. Vele honderden mensen hebben genoten van allerlei activiteiten in het kader van 'Dag Warmond'. Ze deden dat op een manier die ik het afgelopen jaar in Warmond vaker ben tegengekomen, vol overtuiging en zonder enige wanklank. Toen ik vanavond uit het Trefpunt vertrok was de grote zaal afgeladen vol. Dat kon allemaal dankzij de grote inzet van heel veel inwoners. Bedankt daarvoor, het was geweldig.

Tot morgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten