zaterdag 8 maart 2008

Verrassing

Vorige week schreef ik in mijn weblog een verhaal over het, inmiddels verwijderde, condoomautomaat aan de gevel van het stadhuis. Vooraf twijfelde ik of ik over een dergelijk triviaal onderwerp wel moest schrijven in mijn weblog maar het effect van dit verhaal was veel groter dan ik vooraf had verwacht. Het stuk kreeg in de media veel aandacht en er kwamen veel positieve reacties van onze inwoners. Opeens was er veel belangstelling voor ons voornemen om de kwaliteit van de historische binnenstad de komende jaren flink op te krikken. Daarmee was de opzet van het stukje geslaagd.

Ook vandaag stond er weer een verwijzing in het Leids Dagblad. Journalist Aad Rietveld beschreef in zijn artikel dat de Leidse middenstand een paar weken geleden werd verrast met een gemeentelijk modellenboek waarin precies staat welke reclames wel en niet zijn toegestaan.

Ik viel over het woordje verrast. Het modellenboek gevelreclame is juist een voorbeeld van een voorschrift dat niet door de gemeente zelf is bedacht, maar door de centrummanager samen met de middenstanders is opgesteld. In tal van bijeenkomsten zijn de middenstanders betrokken geweest bij het opstellen van de regels. Middenstanders die zich nu nog overvallen voelen door de nieuwe regels, hebben waarschijnlijk even niet opgelet.

Tot ziens.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen