dinsdag 11 november 2008

Zweden

Zweden heeft naast zes medische universiteiten en diverse incubators een indrukwekkende staat van dienst met grote farmaceutische bedrijven zoals: AstraZeneca, Electra, Gambro, Pharma en meer dan 800 kleinere bedrijven. Daarbij heeft Zweden een van de beste pijplijnen voor farmaceutische productontwikkeling.

Onder leiding van de Zuid-Hollandse gedeputeerde van Economische Zaken, Asje van Dijk, gaat de Kennisalliantie op 27 november met een delegatie naar Stockholm voor een werkbezoek. Stockholm weet kennis, onderwijs en bedrijvigheid zó bijeen te brengen dat het in Europa voorop loopt en op wereldschaal een zesde plek bekleedt.

Stockholm is daardoor een plek waar ik als bestuurder iets kan leren over de manier waarop we het in Leiden nog beter kunnen doen met ons Bia Science Park. Het college heeft vanmorgen ingestemd met mijn deelname aan deze reis. Een en ander wel onder voorwaarde dat ik verslag doe van mijn bevindingen. En waar kan ik dat beter doen dan op mijn weblog. U hoort dus nog van mij.



Tot ziens.

1 opmerking:

  1. Ik wens je een zinnige reis toe! Karlijn is er vaak geweest, en ook ik heb nog een goeie gids liggen ;)

    BeantwoordenVerwijderen