zondag 21 december 2008

Linkedin.com

LinkedIn is een virtueel sociaal netwerk, actief sinds mei 2003. In december 2008 zijn er wereldwijd meer dan 30 miljoen geregistreerden. LinkedIn groeit de laatste jaren zeer sterk, met name in Nederland. Nederland is met circa 570.000 leden (2,7% van de totale populatie) procentueel bekeken een van de grootste gemeenschappen. De gemiddelde LinkedIn-gebruiker is 41, heeft 15 jaar werkervaring en verdient US$ 109.000,– per jaar.

Binnen LinkedIn kunnen mensen zich weer aanmelden bij subgroepen. Een zo'n groep is het Leiden Netwerk waarbij op dit moment bijna 800 mensen aangesloten zijn. Elke deelnemer aan deze groep heeft de mogelijkheid om een virtuele discussie te voeren. Zo heb ik afgelopen week een discussie gestart met de vraag: 'Hoe moet een gemeente reageren op de crisis in de economie?'

Binnen vier dagen heb ik 10 uitgebreide reacties ontvangen, allemaal zinvol, soms opmerkelijk en buitengewoon betrokken. Na het kerstreces ga ik eens kijken hoe ik met deze reacties iets kan doen in mijn dagelijks werk als wethouder Economische Zaken.
Daarmee is LinkedIn voor mij een mooi nieuw instrument voor mijn bestuurlijke gereedschapkist.

Tot ziens op linkedin.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten