donderdag 4 december 2008

Prijs

Vanmiddag was ik bij Chinees Indisch Restaurant Alexander in de Stevenshof om Anja en Zhang Hu te feliciteren. Zhang werd onlangs winnaar tijdens het wereldkampioenschap koken voor Oosterse topkoks. Hij vertelde me dat hij gedurende deze 6 dagen durende wedstrijd nauwelijk aan slaap toegekomen was. De koks moesten recepten maken die kort voor de wedstrijd door loting werden toegewezen. Daardoor was de voorbereiding lastig en konden alleen de echte topkoks zich kwalificeren. Met succes voor Zhang dus.

Anja en Zhang hebben hun zaak inmiddels alweer zo'n 10 jaar aan het Alexandrine Tinneplein tegenover NS station De Vink. Vorig jaar was ik ook al eens in deze zaak tijdens een werkbezoek dat het college toen aan deze wijk bracht. Toen vanwege de belangrijke rol die de eigenaar van het restaurant speelde bij de sociale veiligheid op het plein rond het station.

Anja en Zhang zijn geweldige ondernemers.

Tot ziens.

3 opmerkingen:

  1. Het zijn geweldige mensen. Ik ken ze al jaren.

    Zhang heeft me al eens een keer kookles gegeven. Hartstikke leuk. Interesse, Marc?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo beste Marc Witteman,

    Als ik me niet vergis dan ziet de PvdA inmiddels ook het cruciale belang in van ondernemers voor het economisch welvaren van onze middelgrote sleutelstad. De Grote Coalitie doet de PvdA zienderogen goed en je moet wel heel ongevoelig zijn om niet toe te geven dat u duidelijk plezier in uw werk heeft. Opvallend vind ik de luchtige, positieve en optimistische toonzetting in uw blog. Beide duimen omhoog!

    Er is in een recent verleden in (partij)politiek verband wel eens gesproken van het ontstaan van een creatieve klasse (een prospectief en innovatief cluster) in Leiden. Wilt u hier weer eens uw licht over laten schijnen? Mag ik u ook vragen hoe het momenteel zit met de politieke aandacht voor de (noodlijdende) buurtwinkels (houden zij het hoofd boven water?), hoe reilt en zeilt het ondernemersloket en hoe geeft u het idee om ondernemen in Leiden nu nog aantrekkelijker te maken de nodige armslag?

    Tot slot nog een paar losse niet zo creatieve wenken c.q. wensen (of is dit meer iets voor uw andere collega’s?):
    - is een StadsKiosk (Arnhem) in de binnenstad Leiden ook welkom?
    - is een ProefTuin (Amsterdam) in een buitengebied van Leiden een haalbaar idee?
    - Leiden is rijkelijk bedeeld als het om water gaat: zijn er niet meer mogelijkheden om economische/culturele activiteiten op een drijvende ondergrond te realiseren? (kunstboot(voor exposities enzo), cultuurboot (theater op het water), restaurantboot, (ideeen)winkel of promotieboot o.i.d.). Vr.gr.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beste Wybo,

    Bedankt voor de complimenten!

    BeantwoordenVerwijderen