woensdag 21 april 2010

Biosucces

Het ging het Leidse Bio Science Park voor de wind de afgelopen jaren. Eigenlijk hebben we de afgelopen periode alleen maar succesen geboekt en daar lijkt de komende tijd geen einde aan te komen. Onlangs nog bleek uit een onderzoek van het toonaangevende adviesbureau Buck Consultants dat Leiden in Nederland in de top 4 van geslaagde scienceclusters zit. Door dit soort publicaties is het park in toenemende mate nationaal en internationaal in de belangstelling komen te staan. Als wethouder heb ik het succesverhaal van Leiden Bio Science vaak mogen vertellen aan allerlei groepen belangstellenden.

Vandaag deed ik dat voor de laatste keer aan een groep ambtenaren van de 32 grootste steden in Nederland. Zij waren naar Leiden gekomen om in een halve dag te horen waarom Leiden op dit punt zo succesvol is, en wat men daar uit kan leren voor andere steden. Tijdens mijn presentatie merkte ik opnieuw met hoeveel enthousiasme ik deze ontwikkeling de afgelopen jaren heb gevolgd. Ik ga het park en alle gedreven mensen die ik daar inmiddels heb leren kennen zeker missen.

Tot ziens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten