zaterdag 17 april 2010

Nieuw college

Vanmorgen las ik in het Leidsch Dagblad het nieuws dat D66, VVD, CDA en SP erin geslaagd zijn overeenstemming te bereiken over de vorming van een nieuw college in Leiden. Als de ledenvergaderingen de komende week geen roet in het eten gooien is het nieuwe college vanaf 28 april een feit. Daarmee gaat dus definitief een einde komen aan mijn taak als wethouder in deze stad. Nog 10 dagen de tijd om mijn bureau leeg te maken, een nette overdracht voor te bereiden, een afscheidsspeech te schrijven en nog een paar weblogjes te maken.

Maar laat ik eerst maar eens mijn welgemeende felicitaties aanbieden aan de onderhandelende partijen. Het feit dat zij er in geslaagd zijn een college samen te stellen waarin de Leidse SP en VVD kunnen samenwerken is werkelijk bijzonder te noemen. Dat geeft hoop voor de andere schijnbaar onoplosbare dossiers in de stad.

Tot ziens.

3 opmerkingen:

  1. Maar je blijft toch wel op de een of ander manier bloggen hoop ik.
    Denk dat je reactie op het nieuwe college, aardig aansluit op het toevallige gesprek van gisteravond.
    Ik denk dat een aantal mensen in je partij een voorbeeld kunnen nemen aan jou manier van reageren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Paul van Meenen19 april, 2010 16:20

    Beste Marc,

    Mijn welgemeende excuses voor het feit dat jij je aanstaande ontslag uit de krant moest lezen. Ik vind dat heel vervelend en reken het mezelf aan.
    Ik had jou en Gerda vrijdagavond persoonlijk moeten bellen. Heb daar niet bij stilgestaan en ben er ook niet op gewezen. Sorry, ik realiseerde me dit pas toen ik je log las.

    Alle goeds en hartelijks.

    Paul

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beste Marc,

    Dank voor je enthousiasme benadering van nieuwe initiatieven in de stad waaronder het onze. Goede voortzetting in Leiden of elders, houd ons graag via deze blog of anderszins op de hoogte!

    Bruno

    BeantwoordenVerwijderen