woensdag 2 februari 2011

Nautische tafel

Vanmiddag was ik in het Nieuwland Erfgoedcentrum aanwezig bij de 'Nautische Tafel' die georganiseerd was door de Roy Heijner Academie. Het doel van deze bijeenkomst was om mensen en organisaties bij elkaar te brengen die op een of ander manier kunnen helpen bij de ontwikkeling van Lelystad als Watersportstad en Flevoland als Watersportprovincie.

Gelegen aan de rand van Nederlands grootste binnenwater biedt de watersport voor onze provincie unieke kansen. De Bataviahaven in Lelystad is daarbij een mooie uitvalsbasis voor het Markermeer en het IJsselmeer. Dat blijkt ook uit de groei van het aantal evenementen op deze plaats. Als provincie hebben we de zeilsport ook aangemerkt als kernsport. Een van de twee regionale trainingscentra die Nederland rijk is ligt in Lelystad en daar werken twee, door de landelijke bond aangestelde, coaches. Behalve zeilen onderzoeken we ook de mogelijkheden van Windsurfen en Kitesurfen.

Onder leiding van dagvoorzitter Berend Rubingh hebben we gesproken over manieren om de watersport nieuwe impulsen te geven. Ik zal u niet vermoeien met wat we precies allemaal hebben besproken. Als het goed is merkt u dat de komende jaren vanzelf. Als elke Nederlander over 10 jaar aan Flevoland denkt wanneer het over spectaculaire watersport gaat, dan hebben we het goed gedaan.

Tot ziens.

3 opmerkingen:

  1. Kijk dat zijn goede berichten. En wat mij betreft mag het ook in 8 jaar gerealiseerd zijn. Moet kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou Joop, persoonlijk vind ik 10 jaar al behoorlijk ambitieus, zeker nu ik er momenteel niets meer over hoor. Hoe zit dat Marc? Wat zijn de laatste ontwikkelingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tja Barbara, volgens mij zou Joop die vraag moeten beantwoorden. Hij heeft daar veel meer zicht op.

    BeantwoordenVerwijderen