Kom je als klant voor een paar

Behalve over de eigen zaak hebben Peter en ik gesproken over ondernemersklimaat in de binnenstad. Daarbij ging het natuurlijk over de bereikbaarheid van de binnenstad en de koopzondag. Op zondag is zijn winkel niet open. Groot gelijk: dan loopt hij namelijk zelf hard. Klanten hebben daar begrip voor, dat doen ze zelf ook.
We werden het erover eens dat de gemeente ervoor moet zorgen dat de bereikbaarheid van de binnenstad gewaarborgd blijft. Aan de andere kant kwamen we samen ook tot de conclusie dat de winkeliers ook kunnen bijdragen aan het imago van de stad door de bereikbaarheid niet altijd maar negatief te blijven benadrukken.
Even rekenend kwamen we er grofweg op uit dat er zo’n 8.000 mensen in Leiden hardlopen. Als wethouder sportzaken - en hardloper -doet me dat goed. Het is ook al lang niet meer die typische mannensport van vroeger, het aantal mannen en vrouwen is nagenoeg gelijk. Ook alle bevolkingsgroepen zijn erin vertegenwoordigd. Geen wonder dat de Singelloop en de Leidse Marathon ieder jaar toenemen in succes.
Vanwege die populairiteit is Runnersworld al weer zo’n bedrijf waar de crisis blijkbaar geen vat op heeft.
Ik heb er een aangename middag doorgebracht.
Van het midden en kleinbedrijf ga ik morgen naar de grafische sector. Morgen ga ik naar de duizendpoot op het gebied van spectaculair groot drukwerk: Studio America. De website (http://www.america.nl) is veelbelovend.
Tot morgen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten