woensdag 10 mei 2017

You’ll never walk alone


Vorige week woensdag publiceerde ik u op deze plaats een open brief over mijn ziekte en vertelde ik u dat ik  niet meer zal genezen. Veel mensen hebben het bericht gelezen. Alleen op mijn weblog stond de teller afgelopen maandag al  op 36000 unieke lezers.

De reacties die ik in de dagen na het verschijnen van de open brief ontving, waren hartverwarmend. Ik kreeg vele honderden reacties via deze site en allerlei sociale media maar ook kaarten, bossen bloemen, telefoontjes of mensen die me onderweg aanspraken. Ook waren er veel mensen die me kwamen vertellen dat ze voor me zouden bidden.  Afgelopen zondag vroeg een inwoner zelfs een plaatje voor me aan op Radio M Utrecht. ‘You’ll never walk alone’.  Ik hoorde deze week veel warme woorden, soms van inwoners die ik zelf nog nooit had gesproken. Sommige reacties heb ik met tranen in mijn ogen zitten lezen, ze waren allemaal zo lief.

Veel mensen lieten ook weten dat ze mijn open manier van communiceren over mijn ziekte waarderen. Het is mijn vaste overtuiging dat zo’n open communicatie de enige manier is waarop we serieus met elkaar in gesprek kunnen blijven en verbinding kunnen maken. Dat is voor mij de reden dat ik voorlopig ook met mijn weblog door zal blijven gaan. Via deze weg kan ik u op de hoogte houden van de ontwikkelingen en voorkom ik ongewenste geruchten.

Ik schreef ook dat ik mijn functie als burgemeester voorlopig nog wil blijven vervullen. Inmiddels heb ik daarover met vertegenwoordigers uit de gemeenteraad en met de wethouders goede afspraken kunnen maken.  Die afspraken komen er op neer dat ik vooral mijn wettelijke taken op het gebied van openbare orde en veiligheid en het voorzitterschap van de gemeenteraad en het college zal blijven doen. Uiteraard zo lang dat mogelijk is. Ik zal daarnaast  zolang dat gaat de honderdjarigen en de huwelijkjubilarissen blijven bezoeken. Ook op ander officiële momenten probeer ik aanwezig te zijn. Ik moet echter ook heel veel afspraken laten schieten. Wel zullen de locoburgemeester en de wethouders zoveel mogelijk dergelijke afspraken van mij overnemen. Ik ben hen daarvoor zeer erkentelijk. 

Wat ik wel jammer vind is dat ik door alle gebeurtenissen in de afgelopen week, veel meer dan me lief is,  in de belangstelling ben komen te staan. In de gemeente moet het natuurlijk vooral gaan over het belang van onze inwoners. Gelukkig hebben we in de 12 kernen van onze prachtige gemeente nog heel veel andere dingen te melden. Wat mij betreft krijgen al die onderwerpen de komende tijd ook weer meer aandacht in mijn column en probeer ik mijn ziekte weer een beetje op de achtergrond te houden.

Bedankt voor alle warme belangstelling.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten