dinsdag 18 januari 2005

Dinsdagochtendvergaderingen

Colleges van Burgemeester en Wethouders vergaderen volgens mij in heel Nederland op dinsdagochtend. Ik weet niet of dat ooit zo afgesproken is, maar prettig is dat wel. Het is een van de weinige zekerheden in de agenda van een gemeentebestuurder. Probeer me dus maar niet op dinsdagochtend te bereiken, het zal u niet lukken.

Vanmorgen was het dus de eerste keer dat ik het college van Burgemeester en Wethouders mocht voorzitten. Het was overigens ook de eerste keer dat John Hagenaars als gemeentesecretaris aanwezig was. Hij is deze week officieel als opvolger van Gerrit Kleijheeg aan de slag gegaan. We moeten dus allemaal even wennen, maar daar komen we samen best uit. Onderwerpen die aan de orde kwamen waren o.a. hoe om te gaan met permanente bewoning op campings, de vestiging van een leer-werkboerderij en het standpunt van Warmond met betrekking tot een nieuw NS station.

In de middag hadden we een bijeenkomst met de stuurgroep fusie in het Warmondse Trefpunt. In deze stuurgroep praten we met de colleges uit Voorhout en Sassenheim over de fusie per 1 januari 2006. Ik ben onder de indruk van alle voorbereidingen die inmiddels gestart zijn en het enthousiasme waarmee heel veel ambtenaren van de drie gemeenten met elkaar werken aan de nieuwe gemeente. Ik moet zeggen, het is inderdaad een heel bijzonder proces waarbij we volgens mij een unieke kans hebben om verbeteringen aan te brengen waar je in een normale situatie misschien wel vele jaren voor nodig hebt. Daarbij is gelukkig heel veel aandacht voor het verbeteren en moderniseren van de dienstverlening aan onze inwoners. Morgenavond is er om 20.00 uur een bijeenkomst van de klankbordgroep. Dit zijn de fractievoorzitters uit de drie gemeenteraden. Zij gaan hun mening geven over een aantal zaken die in de stuurgroep aan de orde zijn geweest. Ik ga daar zeker luisteren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten