maandag 31 januari 2005

Voorleesontbijt

Eerst nog maar even terugkijken naar afgelopen weekend. Zaterdagochtend was ik om 09:30 uur in de Bibliotheek voor een voorleesontbijt. Dit was in het kader van de nationale voorleesdagen 2005. Ik heb voorgelezen uit "De Eend op de fiets". Een kinderboek van David Shannon. Het publiek bestond uit ruim 15 peuters en kleuters met de daarbij behorende begeleiding in de vorm van oma's, opa's vaders en moeders. Het was leuk om te doen. Voor mij ook een goede gelegenheid om kennis te maken met de bibliotheek. Een prima accommodatie die dankzij de inzet van heel veel vrijwilligers maar liefst op 6 dagen per week open is voor het publiek. Respect voor deze groep vrijwilligers.

Afgelopen weekend is ook de internetsite van de carnavalsvereniging "De Billenprikkers" van start gegaan. Voor mij in ieder geval een welkome bron van informatie, die ik de komende dagen nog nodig zal hebben. Hillegom had op dit punt namelijk niet echt een traditie. Ik kan dus weer iets leren. Alle tips die u per e-mail aan mij kwijt wilt zijn natuurlijk weer van harte welkom. Ik zal u op de hoogte houden van mijn ervaringen in de komende periode.

Morgen is het weer een typische vergaderdag. Eerst vergaderen met het college van Burgemeester en Wethouders in Warmond en daarna samen overleg met de colleges van Voorhout en Sassenheim over de fusie. De voorbereidingen namen vandaag een groot deel van de tijd in beslag.

Vanmiddag een overleg gehad in het provinciehuis over het onderwerp Stedebaan. Stedebaan is een belangrijk project dat iets te maken heeft met een ander gebruik van het spoor in dit deel van Nederland. Ik kom daar nog wel een keer apart op terug.

De dag eindigde met het afscheid van Gerrit Kleijheeg als Gemeentesecretaris. Als gevolg van mijn overleg in Den Haag lukte het me tot mijn spijt niet om op tijd binnen te zijn waardoor ik de toespraken moest missen. Gelukkig was er nog wel voldoende gelegenheid voor onderlinge gesprekken. Ik heb de afgelopen periode zelf gemerkt hoe belangrijk het is om, ondanks alle emoties, goed afscheid te kunnen nemen van een groep mensen waarmee je zolang gewerkt hebt. Het was ook in dat opzicht een bijzonder afscheid van iemand die veel voor Warmond en de gemeentelijke organisatie heeft gedaan. Gerrit, bedankt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten