vrijdag 14 januari 2005

Superman

Ik begin de ochtend zoals altijd met de krant. Altijd weer benieuwd hoe de regionale pers de gebeurtenissen van de dag ervoor heeft opgepakt. Op dat punt zit ik nog wel met een probleem. Omdat ik in Hillegom woon lees ik, zoals zoveel mensen hier, het Haarlems Dagblad en voor deze krant stopt de regio bij Hillegom. Toch wel vreemd, Hillegom maakt immers, net als Warmond, deel uit van de Duin- en Bollenstreek. Misschien moet ik nu toch maar eens kijken of ik ook de overstap naar het Leidsch Dagblad maar eens moet gaan maken. In het Haarlems Dagblad lees ik overigens nog wel dat Gerrit Kleijheeg gisterenavond is benoemd tot wethouder in Hillegom. Mijn oude stek dus. Gefeliciteerd Gerrit ik wens je heel veel succes in deze mooie functie.

Het Leidsch Dagblad kreeg ik later in Warmond onder ogen. Een leuk artikel met een goed verslag van de gebeurtenissen van gisteren met daarbij een mooie foto van fotograaf Dick Hogewoning. Alleen de kop zit me helemaal niet lekker: "Superman Witteman gaat voor zijn ambt". Wie bedenkt dit soort koppen toch? Heb ik gisteren in mijn speech nog zo benadrukt hoe afhankelijk ik juist ben van de Warmonders en dat ik helemaal niets kan zonder hun hulp en dan komt de krant uitgerekend met deze kop. "Supergemeente gaat voor Witteman" was volgens mij een veel betere samenvatting geweest van de dag van gisteren....

Nadat ik een beetje was bijgekomen kreeg ik de gelegenheid om kennis te maken met de medewerkers van de gemeente. Na diverse hartverwarmende woorden in mijn richting stelde ik mezelf kort voor waarna er een informele gelegenheid voor een eerste kennismaking was. Allemaal vriendelijke en opmerkelijk gemotiveerde mensen van wie ik veel goeds verneem over het werken binnen deze gemeente. Ik ga mijn best doen om snel gezichten en namen te onthouden, maar eenvoudig zal dat niet zijn. Ik ben nu eenmaal geen superman.....

De agenda voor het komende weekend is redelijk leeg. Alleen zondag om 11:45 een telefonisch interview voor Warmond Lokaal. Allemaal luisteren en verder prettig weekend dus. Tot maandag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten