dinsdag 11 januari 2005

Afscheid....

Tijdens een bijzondere bijeenkomst van de Hillegomse gemeenteraad heb ik vandaag afscheid genomen van de actieve Hillegomse politiek. Eerst een mooie toespraak van de burgemeester, Toon Mans en daarna kwamen de fractievoorzitters aan het woord. Veel mooie woorden en een goede toekomst toegewenst, zoals het hoort bij zo'n gelegenheid. Gelukkig hier en daar ook nog wat politiek bedreven. Er kwamen weer veel herinneringen bij me boven. Daarna zelf de gelegenheid gekregen om mijn afscheidsspeech voor te dragen. Ik had er echt werk van gemaakt, maar alle toespraken hadden me toch meer geroerd dan ik had verwacht. Het is ook niet niks om na 15 jaar raadslid en wethouder te vertrekken uit de zo vertrouwde omgeving. De emoties zaten me wat in de weg bij m'n eigen speech, waardoor de voordracht wel wat mooier had kunnen gaan. Maar ach, het hoort er allemaal een beetje bij. Zonder emoties kom je in dit werk ook niet ver. De tekst van de toespraak kunt u vinden onder de betreffende button.

Na afloop een receptie in het plaatselijke Hotel Flora. Druk, druk, druk. Zoveel mensen gezien en allemaal veel te kort gesproken. De rij was eigenlijk veel te lang. (Kun je eigenlijk ook een receptie zonder rij organiseren?) Jammer dat je op zo'n moment niet meer tijd hebt om aandacht te besteden aan mensen die soms van ver gekomen zijn om je de hand te drukken. Daarom alvast maar wat afspraken voor de toekomst gemaakt. Het viel me wel op dat de meeste mensen in de zaal bij elkaar wel weer een gelegenheid vonden voor een prettig gesprek. Achteraf gezien was het een mooie dag, die ik voor geen goud had willen missen.

Hiermee komt een (voorlopig) einde aan 15 jaar Hillegomse politiek. Het is mooi geweest.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten