woensdag 12 januari 2005

Tussen de bedrijven door

Vandaag een dag tussen afscheid en installatie in. Zoals elke woensdag begonnen met m'n gebruikelijke rondje hardlopen, de stappenteller stond op 8600 toen ik klaar was. Dat doe ik elke woensdagochtend. Het was goed om alle indrukken van de vorige dag op deze manier nog even te verwerken.

Om 13.30 bij de Commissaris van de Koningin geweest voor een plechtige gelegenheid, het afleggen van de eed. Samen met Leny en de kinderen Max en Jeroen. Het was voor mij niet de eerste keer. Als raadslid en wethouder had ik dat veel vaker meegemaakt. Toch blijft dat elke keer een bijzonder moment. De beediging is de laatste jaren weer een beetje terug gekomen. Dat heeft iets te maken met de toegenomen aandacht voor integriteit. Prima, er is maar 1 belang en dat is het belang van de gemeente. Nadat ik ook nog beloofd heb om de wetten na te komen en mijn plichten als burgemeester naar eer en geweten te zullen vervullen, hebben we nog wat gepraat.

Het was bijzonder. Ik ben helemaal klaar voor de dag van morgen. Spannend, de installatie in Warmond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten