dinsdag 8 februari 2005

De rust is weer terug in Warmond

Vandaag dinsdag en dus vanmorgen weer collegevergadering gehad. Het was een agenda met de gebruikelijke zaken. Extra aandacht was er vandaag voor het feit dat het fusieproces op het ogenblik veel extra inzet vraagt van onze ambtelijke organisatie. Daarbij willen we natuurlijk voorkomen dat dit ten koste gaat van de normale werkzaamheden waardoor de kwaliteit van onze dienstverlening in gevaar zou komen.

Na het college heb ik weer kennis gemaakt met een afdeling uit de gemeentelijke organisatie. Dit keer was dat de afdeling Middelen. Na een rondje voorstellen hebben we met elkaar een prettig gesprek gehad over dingen die onze bezig houden.

Hierna ben ik vertrokken naar Leiden. Als burgemeester van de buurgemeente Warmond had ik een uitnodiging ontvangen om aanwezig te zijn bij de 430e dies natalis van de universiteit van Leiden. Tijdens deze bijeenkomst werd een eredoctoraat uitgereikt aan Hare Majesteit de Koningin. De bijeenkomst werd overigens rechtstreeks op TV uitgezonden dus wellicht heeft u dit ook gezien. Het was werkelijke een indrukwekkende gebeurtenis. Ik was er trots op om Warmond hier te mogen vertegenwoordigen. Zeker omdat ik na afloop in de gelegenheid was de koningin ook persoonlijk te feliciteren.

Vanavond was ik weer terug in Warmond. Eerst ben ik aanwezig geweest tijdens een commissiegadering in de raadzaal. Jammer dat er bij dergelijke bijeenkomsten zo weinig publiek aanwezig is, terwijl het toch om belangrijke onderwerpen gaat. Ook de pers was niet aanwezig. Dit kan natuurlijk ook iets te maken hebben met het carnavalsfeest.

Vanavond om elf over elf was ik in 't Wapen van Warmond om de gemeentesleutel in ontvangst te nemen van Prins Hein. Het carnaval is ten einde, en het bestuur van de gemeente is weer terug in onze handen. Ik heb in een kort woordje de prins en prinses, en alle andere betrokkenen mijn complimenten gemaakt voor de manier waarop zij de gemeente de afgelopen dagen hebben bestuurd. Gebleken is dat mijn aarzelingen om vrijdag de sleutel af te geven, volstrekt onterecht waren. Het is een perfect feest geworden. Vanaf morgen is de rust weer even terug in Warmond....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten