woensdag 2 februari 2005

Koninklijke onderscheidingen

Vanmorgen ben ik begonnen om me te verdiepen in de gang van zaken met betrekking tot koninklijke onderscheidingen. Voor mij weer zo'n nieuw onderwerp waar je als burgemeester een bijzondere taak bij hebt. Met betrekking tot dit onderwerp kunnen alle inwoners een voordracht doen, die ook allemaal met de grootste zorgvuldigheid in behandeling worden genomen. Een prima zaak om de inwoners op zo'n manier bij dit onderwerp te betrekken. Verder is het bij uitstek een onderwerp waarbij we met de nodige vertrouwelijkheid moeten werken, dat zult u begrijpen.

Na een week of 3 in functie merk ik nu dat er een bepaalde structuur in mijn werk begint te komen. De normale dagelijkse werkzaamheden hebben allemaal een beetje hun plek gekregen zodat er langzaam sprake is van een bepaalde routine. Ook allerlei kleine en grote huishoudelijke zaken zijn me langzaam duidelijk geworden. Kortom het voelt niet meer zo vreemd om 's morgens naar Warmond te gaan. Daardoor kom ik nu eigenlijk in een soort tweede fase, die ik nu voor het gemak maar even 'de eerste verdieping' zal noemen. Van de kennismaking gaan we naar de inhoud. De komende weken zult u zien dat ik meer gesprekken ga voeren met 3 groepen mensen in het bijzonder. Op de eerste plaats zijn dat de leden van de gemeenteraad. Van hen wil ik graag in een gesprek vernemen wat ze de komende periode van mij verwachten en hoe we aan de samenwerking het beste invulling kunnen geven. Hiervoor maak ik met alle leden van de raad een aparte afspraak. Deze gesprekken zijn voor mij van groot belang voor de manier waarop ik mijn werk verder ga invullen.

De komende tijd ga ik ook wat intensiever kennismaken met de mensen binnen de gemeentelijke organisatie. Mijn oor te luisteren leggen, kijken wat er leeft binnen de organisatie en bespreken wat we door goede samenwerking beter kunnen doen. Vandaag ben ik begonnen met een eerste bijeenkomst.

Tenslotte vul ik mijn agenda de komende periode met een flink aantal afspraken met inwoners, instellingen en bedrijven die mij op een of andere manier iets kunnen vertellen over de manier waarop zij tegen de gemeente aankijken. Veel afspraken zijn al gemaakt maar suggesties zijn nog steeds welkom.

Tenslotte kijk ik alvast even vooruit naar komende zondag. Tussen 10.00 en 12.00 uur zit ik in de radio studio van Warmond Lokaal. Allemaal luisteren zou ik zeggen. Daarna mag ik in de jury zitten bij de grote carnavalsoptocht. Van mijn ervaringen zal ik op deze plaats uitgebreid verslag doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten