donderdag 24 februari 2005

Verjaardag

Vandaag was een dag met een feestelijk tintje, het was mijn verjaardag. Op het gemeentehuis was dat in ieder geval niemand ontgaan, getuige de slingers die ik vanmorgen op mijn kantoor aantrof. Aan mijn agenda was dat veel moeilijker te merken, er stonden maar liefst 3 uitgebreide vergaderingen op het programma. Het begon vanmorgen met een bijeenkomst van het dagelijks bestuur van de regio. Vanmiddag volgde een vergadering van de stuurgroep Pact van Teylingen, terwijl de dag vanavond eindigde met een vergadering van de gemeenteraad van Warmond. Tijdens de laatste vergadering hadden we een omvangrijke agenda die we helemaal hebben kunnen afwerken. De meeste discussie hadden we over de evaluatie van het fusieproces met het daarbij behorende kredietverlening voor het vervolgproces. De raad maakt zich wat zorgen over de omvang van de bedragen die momenteel nodig zijn om de fusie tot een goed einde te brengen. Als de fusie volgens plan op 1 januari 2006 doorgaat is alles nog wel te overzien, maar wanneer dat onverhoopt niet mocht lukken dan zijn de financiele consequenties daarvan enorm, in ieder geval veel groter dan de gemeente normaal gesproken zal kunnen dragen. Deze zorg wordt mede ingegeven door het feit dat nog steeds niet iedereen achter de fusie staat. Gelukkig overheerste uiteindelijk wel het optimisme en kunnen we het traject verder afmaken. Daarbij heeft de raad nog wel een motie aangenomen waarin men het college op het hart drukt vooral zuinig met de middelen om te gaan en waar mogelijk nog bezuinigingen te zoeken. Ondanks het feit dat het college altijd zo kritisch naar haar uitgaven kijkt vond de raad het belangrijk om toch deze motie aan te nemen. Een duidelijk signaal dus waar we iets mee moeten doen.

Na afloop van de vergadering nog iets gedronken en daarna naar huis gegaan. Onderweg trof ik tussen Sassenheim en Lisse nog een heuse alcoholcontrole. Als ik nog moet rijden drink ik Spa-rood en dus geen enkel probleem. Dat was wel zo prettig op mijn verjaardag...
Tot morgen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten