woensdag 3 oktober 2007

3 oktober

Prinses Maxima ligt onder vuur vanwege het feit dat ze in een toespraak liet weten dat er voor haar niet zoiets was als een Nedelandse identiteit. Jammer dat ze er in het Van der Werfpark niet bij was vanmorgen, dan had ze samen met een paar duizend aanwezigen in ieder geval de Leidse identiteit kunnen herkennen.

Voor het eerst maakte ik dit jaar 3 oktober mee als inwoner van de stad. Voor zover dat voor een import Leidenaar mogelijk is, had ik me goed voorbereid en kende ik zelfs het Leids Volkslied helemaal uit m'n hoofd. Op een of andere manier heb je toch steeds de indruk dat mensen naar je staan te kijken als je het 'Leiden trots der Neerlands steden' aanheft. Dat was in ieder geval gisteravond zo. De voorzitter van de 3 oktobervereniging controleerde scherp of alle collegeleden meezongen. Dat was immers een afspraak die ze vorig jaar maakte met de burgemeester.

Voor de gelegenheid van 2 en 3 oktober had ik een aantal burgemeesters uitgenodigd waarmee ik sinds mijn burgemeesterschap in Warmond goede contacten onderhoud. Ik schreef daar eerder over. Samen met hen heb ik het intensieve programma van 2 en 3 oktober helemaal doorlopen. Het was geweldig om te zien hoe de stad de festiviteiten beleefde. Mijn oud collega's zijn als echte ambassadeurs van onze stad weer vertrokken.

Tot ziens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten