dinsdag 1 november 2005

Bomen

Het Oosteinde vormt de noordelijke toegangsweg tot het dorp Warmond. Als u de gemeente wel eens via deze weg bent binnengekomen dan moeten de afgezaagde boomstronken die daar langs de weg staan zeker opgevallen zijn. Ooit stond daar een mooie rij iepen, maar dankzij de iepziekte hebben zij het veld moeten ruimen. Wat overbleef was een entree die de groene gemeente onwaardig was, waar de stronken slechts dienst deden als beveiliging voor het langzaam verkeer. Een situatie die voor het bestuur een doorn in het oog was en die we graag wilden oplossen voordat het bestuur overgaat naar de nieuwe gemeente.

Vanmorgen heeft het college een voorstel daartoe goedgekeurd waardoor de betreffende laanbeplanting binnenkort weer een waardige ingang voor het dorp zal vormen. Daartoe zullen de huidige stronken worden weggehaald en zullen er 23 nieuwe bomen worden aangeplant. Omdat met het rooien van de stronken ook de bescherming van de fietsers verdwijnt zullen we voor een passende afscheiding tussen weg en fietspad verzorgen. Het voorstel gaat binnenkort naar de raad voor de definitieve goedkeuring van dit plan. Het is prettig om op deze manier zaken af te kunnen ronden waar iedereen al lang op zit te wachten.


Vanmiddag was ik in het Warmondse Trefpunt waar onder regie van de Stichting Welzijn Ouderen Teylingen het eerste politieke debat plaats vond tussen de partijen die aan de verkiezingen van 30 november meedoen. Als burgemeester zal ik me natuurlijk onthouden van een inhoudelijk oordeel van de inbreng van de diverse partijen. Wel trof ik bij de partijen een flinke dosis enthousiasme aan om de verschillende standpunten voor het voetlicht te brengen en dat leverde zo nu en dan aardige uitspraken op. Ik hoop dat de aanwezige toehoorders er iets mee kunnen doen bij het bepalen van hun stem op 30 november. Mijn complimenten overigens voor de organisator van deze bijeenkomst, het geeft weer eens aan hoe betrokken deze organisatie zich voelt bij het bestuur van de gemeente.

Aan het einde van de middag was ik bij onze buitendienst voor een 25 jarig jubileum van een van onze gewaardeerde medewerkers. Het was een prettige afsluiting van deze dag. Tot morgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten