maandag 28 november 2005

Teylingen Centraal

Afgelopen zaterdag was ik aanwezig bij de TV-opname van een debat tussen de lijsttrekkers van de verschillende politieke partijen die woensdag meedoen aan de verkiezingen. De regionale omroep Holland Centraal had in samenwerking met deteyding.nl het initiatief genomen voor dit debat. Wat mij betreft complimenten voor de gekozen aanpak. We moeten natuurlijk nog even afwachten hoeveel inwoners de uitzendingen deze week gaan bekijken, maar als dat goed is, moet dit wel een positieve invloed hebben op de opkomstcijfers.

In het kader van deze opkomstbevordering besloten de gemeenteraden onlangs een financiele bijdrage te doen aan deze uitzending. Ik had destijds zo mijn twijfels over de vraag of een dergelijke bijdrage uit gemeenschapsgeld wel verstandig was, maar ik ben inmiddels overtuigd. Voor het democratisch functioneren van de nieuwe gemeente Teylingen is een hoge opkomst inderdaad belangrijk genoeg om daar wat gemeenschapsgeld voor uit te trekken. Het ging overigens om € 5000,--

Zondagochtend was ik nog even in de uitzending van Radio Warmond Lokaal om de kiezers op te roepen om woensdag vooral te gaan stemmen.

Vanmorgen heb ik in Warmond de stukken doorgenomen voor een aantal bijeenkomsten in de komende week. Vanmiddag was ik namens de regio aanwezig bij het Provinciaal Verkeer en Vervoersberaad. Dat is een overlegstructuur waar de verschillende regio's, provincie en rijkswaterstaat ontwikkelingen op het gebied van verkeer en vervoer met elkaar afstemmen. Vandaag hebben we onder meer gesproken over plannen van de provincie om het beleid met betrekking tot de opening van bruggen over provinciale waterwegen aan te passen en over plannen om bushaltes in de provincie beter toegankelijk te maken voor minder validen. Voor dit laatste doel heeft de minister aan de provincie geld beschikbaar gesteld. Wist u dat we in Zuid-Holland 3670 bushaltes hebben? Dat is nog exclusief de Rotterdamse regio en Haaglanden. De gemiddelde kosten om een bushalte voor minder valide reizigers toegankelijk te maken bedraagt € 10.000,-- Helaas heeft de provincie daarvoor 'slechts' 2 miljoen euro ontvangen zodat we slechts een begin kunnen maken.

Tenslotte waren vanmiddag de 3 colleges van B&W uit Teylingen bijeen om te praten over de voortgang van de fusiewerkzaamheden. We hebben vooral gesproken over de begroting voor 2006 en een aantal personele aangelegenheden.

Tot morgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten