woensdag 2 november 2005

Het Oude Raadhuis

Na mijn gebruikelijke woensdagse trimrondje begon de dag vandaag in het Oude Raadhuis aan de dorpstraat in Warmond (zie foto). Een prachtig pand aan het pleintje met de pomp en het Kunstcafe in het Dorpstraat. Het is een van de vele panden die nog in eigendom zijn van de gemeente zelf. Alweer bijna 25 jaar lang is het beheer in handen van Vereniging Het Oude Raadhuis. De vrijwilligers van deze vereniging zetten zich in voor de instandhouding van dit pand en doen dat door de exploitatie van een galerie. Naast een korte rondleiding heb ik kennis gemaakt met de toekomstige voorzitter van de vereniging. Hij vertelde me het een en ander over de toekomstplannen van deze vereniging. Dat ziet er veelbelovend uit.

Samen met een aantal andere zaken in het dorp werkt de galerie aan het imago van Warmond als kunstdorp. Liefhebbers uit de regio en daarbuiten weten ons dorp op dit punt ook steeds beter te vinden. In de zomer vaak in combinatie met een fietstocht of iets dergelijks. Een prima ontwikkeling voor Warmond zou ik zeggen.

Daarna had ik mijn maandelijks overleg over politiezaken. Het goede nieuws uit dit overleg was dat er sinds vorige maand niet is ingebroken in het dorp. Het totaal aantal inbraken in Warmond dit jaar staat daardoor nog steeds op 11. Iets meer dan 1 per maand binnen een gemeente van 5000 inwoners is weinig, wat mij betreft houden we dat zo.

Vanmiddag was ik nog even in het Stadhuis van Leiden voor overleg over verkeersveiligheid in onze regio.

Tot morgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten