zaterdag 19 november 2005

Sinterklaas is aangekomen

In het afgelopen jaar heb ik door mijn werk als burgemeester veel nieuwe ervaringen opgedaan. Vanmiddag mocht ik er weer een aan toevoegen. De ontvangst van Sinterklaas. Even na 1 uur vanmiddag kwam hij aan in een zonovergoten gemeentehaven. Nog nooit heb ik in Warmond zoveel kinderen bij elkaar gezien. Sinterklaas maakte er een sport van om alle kinderen persoonlijk de hand te schudden zodat hij al direct flink uitliep op het krappe tijdschema. Na de ontvangst volgde een rijtoer door het dorp. Mijn respect voor Sinterklaas is vandaag behoorlijk toegenomen. Tijdens de rijtoer merkte ik dat hij een groot deel van de Warmonders bij naam wist te noemen. Toch knap voor iemand die slechts een paar weken per jaar in het dorp is. De Sint voelde zich duidelijk goed thuis in Warmond.

Na de rijtoer ging het gezelschap naar Marienhaven voor een bezoek aan de oudste inwoners van ons dorp. Het was duidelijk dat men dat op prijs stelde. Verschillende bewoners mochten even bij Sinterklaas komen voor een kort gesprekje. Voor veel mensen een spannende gebeurtenis. Leuk om dat eens mee te maken.

Tenslotte ben ik met de Sint meegelopen naar het Trefpunt voor een bijeenkomst voor de kinderen. In een afgeladen grote zaal liet de Sint zich van zijn beste kant zien. Zonder enige moeite wist hij de bijna 150 kinderen een kwartiertje te boeien. Vanavond mogen ze allemaal hun schoen zetten. Zelf kreeg ik van de Sint een mooi stuk speculaas om dinsdag met de wethouders bij de koffie te nuttigen. Dank u wel Sinterklaas!

Voor de foto's bij deze tekst ben ik overigens grote dank verschuldigd aan Wil van Elk van www.oegstgeestigheid.nl die zo vriendelijk was mij deze toe te sturen.

Morgen weer terug naar Warmond. Om 10.30 uur neemt pastor Spruit afscheid van de St. Matthiasparochie en in het kunstcafe is een lijsttrekkersdebat voor de lokale radio. Ik schrijf u er maandag over.

Prettig weekend verder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten