woensdag 3 mei 2017

Verdriet

Inwoners van de gemeente Stichtse Vecht, lieve mensen,

Het liefst was ik jullie allemaal persoonlijk komen vertellen wat me is overkomen. Maar het leed is te groot en de tijd die me nog rest is waarschijnlijk te kort om dat bij iedereen te doen. Daarom val ik maar met de deur in huis. Na een korte periode van onderzoek heb ik vorige week het bericht gekregen dat ik longkanker heb. De ontwikkeling van mijn ziekte is in een fase waarbij genezing niet meer mogelijk is. Hoe het verloop precies zal zijn zal nader onderzoek nog moeten uitwijzen. Het is moeilijk, maar samen met mijn gezin, familie en vrienden heb ik me vast voorgenomen om niet bij de pakken neer te gaan zitten. We gaan zoveel mogelijk genieten van de tijd die nog over is.
Na ruim 2 jaar als burgemeester van Stichtse Vecht ben ik verknocht geraakt aan de inwoners van de gemeente en aan de uitdagingen van het ambt. In goed overleg met de gemeenteraad en de leden van het college van B&W zal ik de komende tijd bezien in hoeverre ik nog een tijdje een positieve en volwaardige bijdrage kan blijven leveren als burgemeester van deze prachtige gemeente.

Intussen weet ik me omringd door de mensen van wie ik hou en door uitstekende medici die mij helpen om de kwaliteit van leven zolang mogelijk te ondersteunen.

Ik zal u op de hoogte houden van de ontwikkelingen. Het is mijn wens dat ik de komende tijd met u kan blijven lachen waar we dat in het verleden ook deden. Tegelijk hoop ik ook dat u mij nog steeds kritisch wilt benaderen waar dat in het verleden ook soms nodig was.

Met vriendelijke groeten,

Marc Witteman
burgemeester

69 opmerkingen:

  1. Heel veel kracht en sterkte voor jou, jouw vrouw en jullie kinderen. Jullie zijn in mijn gedachten.
    Roger Clements
    (ZZP-er, In Betweener, basketballer)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geachte heer Witteman. Ik wens u en uw naasten ongelooflijk veel sterkte de komende periode. Ik hoop dat het u gegeven is nog enige tijd, in goede conditie, te genieten van het leven met uw familie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeetje... Wat kan je dan nog zeggen... Dat is heel slecht en verdrietig nieuws! Heel veel sterkte, voor u en uw naasten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schok en verdriet. Ik wens je nog veel waardevolle tijd met je dierbaren en naasten. Vind troost kracht en vrede in Gods nabijheid. Je bent een mooie en betrokkken burgervader. Sterkte, familie Pot, Kockengen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat schrik ik van dit bericht. Ik wil u heel veel kracht toe wensen voor de tijd die komen gaat. En veel tijd, liefde en warmte toegewenst met uw gezin, familie en vrienden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat afschuwelijk. Heel veel sterkte voor u en uw familie.
    Mw. van Bart, Maarsen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een vreselijk nieuws ik wens u alle kracht toe heel veel sterkte
    mw Schouten maarssen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Marc, wat akelig bericht, graag wil ik mijn medeleven kenbaar maken, ik wens je heel veel strekte voor jou en gezin toe in deze moeilijke tijd en hoop dat je veel pijn bespaart zal blijven. Ik vind je goed en betrokken burgervader en hoop dat je dat nog lang mag blijven, sterkte Jeroen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beste Marc,
    Wat een ellende voor jou en de jouwen. Meer dan ooit te voren geldt dat het leven een dáns met omstandigheden is.
    Pak al die waardevolle momenten en beleef ze intens. Laat geen moment verloren gaan. En gebruik waar nodig de sterke schouders en de energie van anderen. Ik weet zeker dat we daar allen gaarne toe bereid zijn!
    En laten we vooral in gesprek blijven.
    Sterkte.
    Rob Franse

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste Rob,
      Dank voor je reactie. Helaas kan onze afspraak komende week niet door gaan, maar ik zal het goede gesprek zeker missen. De herinnering aan onze eerdere ontmoetingen koester ik. Ik hoop je snel weer te ontmoeten.

      Verwijderen
  10. Regina van Oorschot03 mei, 2017 17:08

    Beste Marc,
    Wat een ontzettend slecht en verdrietig nieuws lees ik hier.
    Ik wens jou en jouw dierbaren ontzettend veel sterkte en kracht in deze donkere periode toe. Ik hoop dat je de komende tijd heel veel warmte, troost en liefde mag ervaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Beste Marc ik ben sprakeloos. Diepe buiging voor jou instelling in deze fase van jullie leven. Al het goeds gewenst van ons. Chris en Juliette

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oef..heel veel sterkte, Marc. En respect voor deze open brief!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat moet dit een enorme schok zij!..heel veel sterkte! Hedwig de Groot

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Sterkte ... veel goeds met dit ingewikkeld proces en beproeving des levens ... respect hoe u daarmee omgaat
    Fam eljohri-haddouyate

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Sterke Marc, je naasten hebben je nu harder nodig dan wij en jij heb nu meer aan je naasten dan aan ons: gemakkelijke keus lijkt mij....

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ongelooflijk dit. Wat een schok. Laat voor de tijd jou en de jouwen nog rest, de zon in je gezicht schijnen...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Huib van Vliet03 mei, 2017 18:41

    Beste Marc,
    Wat een verschrikkelijk bericht. Woorden schieten tekort, geniet van de tijd en momenten die nog komen samen met je dierbaren. Heel veel sterkte en kracht, ook voor je gezin en familie.
    Huib van Vliet.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Roelof Siepel03 mei, 2017 19:01

    Wat een verdrietig bericht Marc. Ik wens je veel sterkte en de tijd om nog veel mooie momenten met je familie en vrienden mee te maken.weet je daarin gesteund door ons gebed en meeleven.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Vreselijk nieuws, veel sterkte en Gods zegen en nabijheid toegewenst! Fam v Berkel

    BeantwoordenVerwijderen
  20. "En je laten weten dat ik aan je denk".Genoten van je zomerstage in mijn bedrijf, je aanwezigheid tijdens mijn bedrijfs jubileum. Marc kracht en liefde voor jou en je gezin!
    Marjo Klarenbeek

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Annemiek de Fouw03 mei, 2017 19:19

    Wat een vreselijk nieuws! Ik wens u en uw naasten heel veel sterkte toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat heftig zeg. Ik ben dan geen inwoner van het Stichtse Vecht maar wens u en vooral de naasten enorm veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heel veel sterkte toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Sterkte in deze zware strijd!! Respect voor deze open brief. Fam. Peters, Maarssen

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Als oud Hillegommer wens ik u veel sterkte. U heeft veel betekent voor de provincie Flevoland! Een oprechte en vriendelijke handdruk vanuit Almere. Met vriendelijke groet, Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Heel veel sterkte Marc! Ik heb je alleen maar gekend in die tijd dat ik nog bij jullie op de firma werkte

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Kippenvel, ik zat u net nog te roemen omdat ik zo blij ben met zo'n betrokken burgemeester.
    Heel veel sterkte en geniet met elkaar.
    Vriendelijke groet, Sylvia Dhondt.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Jannie Joosten03 mei, 2017 20:20

    Op de facebookpagina 'Je bent Hillegommer als...' lees ik een bericht geplaatst door Marca Bultink.... Wat een triest bericht! Alle sterkte gewenst de komende tijd. Carpe Diem!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Beste Marc, Wat een verdrietig nieuws is dit , ik wens je heel veel sterkte toe en natuurlijk heel veel sterkte voor je gezin. Ik heb jullie kinderen nog in de klas gehad op de peuterspeelzaal het Smurfenbos in Hillegom. Ik kan niets anders zeggen dan Heel veel sterkte Juf Ella van Maris

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Beste mijnheer Witteman, we hebben elkaar nog niet ontmoet, maar ik wens u, ook namens de rest van de SP fractie, heel veel sterkte de komende periode, en ik hoop dat u nog tijd is gegeven om te genieten van alles en iedereen die u lief is. Tineke de Vries

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik wens u en uw familie alle sterkte en kracht toe. Onlangs is deze ziekte helaas ook in ons gezin gekomen.Ik hoop dat bij uw gezin de kracht van liefde net zo voelbaar is als in dat van ons. Want liefde blijft, altijd.♡

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Beste Marc. Het is een heel verdrietig bericht. Ik hoop dat je nog een aantal mooie momenten met je naasten mag beleven. Veel sterkte voor de komende periode. Bedankt voor je inzet voor Flevoland. Joep Kramer

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Beste Marc,

    Ik heb het bericht tweemaal gelezen voordat ik kon geleoven wat er stond. In januari hebben wij elkaar leren kennen tijdens een debat avond over Respect. Ik heb diep respect over de wijze waarop jij dit nieuws deelt met ons en tevens een diep respect voor de wijze waarop je met dit schokkende nieuws omgaan. Ik wens je moge vele dierbare momenten samen met jouw geliefden.

    Marcel Jansen, Maarssen

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een rotbericht, wat een rot ziekte.Ik wens u en uw familie alle sterkte en kracht toe.En haal nog alles uit het leven wat er in zit.Want mooie jaren tellen dubbel. warme groet,Ella

    BeantwoordenVerwijderen
  35. GroenLinks Stichtse Vecht03 mei, 2017 21:44

    Beste burgemeester, beste Marc, wat een mededeling. Je vertelt het krachtig, zoals we je kennen, maar dat verandert de realiteit niet. Het is heel fijn en zeker ook verdiend, dat je zo veel lieve en goede mensen om je heen hebt.
    We wensen je alle goeds in deze periode en als het je helpt: we zullen zoals je wilt zo kritisch mogelijk zijn��.
    Nee, we hebben alle vertrouwen dat je voorlopig diezelfde goede burgemeester blijft. Misschien wat minder intensief, maar net zo goed.
    Allerhartelijkste groet,
    GLSV

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Jeetje Marc..wat een naar nieuws! ik ben er stil van! Je hebt mooie dingen opgepakt.....je bent nog lang niet klaar met de job als burgemeester....je doet 't top daar! ik wens je veel sterkte en kracht toe de komende periode ook voor je vrouw en kinderen. Hopelijk mag en kan je nog lang je ding blijven doen! sterkte Marc. groeten Jantien

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Beste Burgemeester,

    Wat een vreselijk nieuws voor u en iedereen om u heen. Ook vanuit ons respect dat u dit zo open met ons allemaal deelt ! Wij wensen u nog een bijzonder mooie tijd met uw gezin, familie en beste vrienden! Andere zaken dan u / gezin / familie en beste vrienden zijn nu gewoon ondergeschikt!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Marc,

    Als voormalig inwoner van Stichtse Vecht ben ik je blijven volgen en is je bericht ook bij mij aangekomen.

    Ik merk dat het lastig is iets zinnigs op te schrijven. Ik denk dat er voor elke reactie zeker 10 mensen zijn die hetzelfde denken maar het niet opschrijven en dat is ergens wel jammer.

    Wat het zo lastig maakt is dat je je realiseert dat een reactie zo snel een open deur is en daarnaast dat het niet veel verandert aan de situatie.

    Ik waardeer je openheid en natuurlijk wens ik jou en je naasten veel sterkte.

    Een mens is vaak het gelukkigst als hij doet wat hij graag doet. Ik zou daarom zeker overwegen om de gemeente zo lang mogelijk van dienst te zijn.

    Voor mij als burger is het ook een beetje bizar dat je in korte tijd de tweede PvdA burgemeester bent bij wie longkanker is geconstateerd. Maar jullie zijn ook gewoon mensen natuurlijk.

    Ik heb het vermoeden dat jij een heleboel dingen goed hebt gedaan in je leven en dat je al meer geschitterd hebt dan de meeste mensen die 80 jaar worden.

    Volgens mij zijn er heel veel mensen die met je meeleven en we horen graag van je.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Beste Marc
    Vanmiddag bracht jouw vriend Peter het treurige nieuws in een groepje Flevolandse statenleden. De schok en de bedroefdheid bij allen was enorm.
    Bij het lezen van jouw bericht voel ik bewondering voor de manier waarop jij er mee omgaat. Op afstand genoten wij van de manier waarop jij in Stichtse Vecht functioneert: een voorbeeldige burgemeester!
    Het enige wat een bevriende buitenstaander nu kan doen is jou een zo goed mogelijke tijd met jouw naasten toe te wensen en te hopen dat jij in jouw ambt omringd door warme menselijkheid, nog blijft functioneren.
    Sterkte en zeer hartelijke groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Marc,
    Heel veel sterkte toegewenst.

    Jannes Kuiper

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Een hart onder de riem steken, sterkte wensen, wensen dat u nog een kwalitatief mooie tijd is gegeven, dat zijn woorden die in me op komen na het lezen van uw brief. Er straalt zoveel kracht van uit. De kracht die u uitstraalt als burgemeester van Stichtse Vecht. groet, Willy Groen Kockengen

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Beste Marc Witteman,

    Heel naar om dit te lezen. U doet uw werk als burgemeester heel betrokken bij de bewoners van onze gemeente, en veel mensen zullen dit dus heel naar vinden voor en uw familie en vrienden. Ik weet uit ervaring wat uw partner doormaakt, ik wens u, haar en uw kinderen veel liefde, warmte en rust toe.

    Pim Vijfhuizen.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Beste Marc Witteman,

    Veel sterkte en knap dat u er zo positief instaat.

    Angéla de Graaff

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Beste Marc,
    Ik ben me werkelijk kapot geschrokken van dit verschrikkelijke nieuws. Het voelt nog steeds als een klap in mijn gezicht. En als heel onwerkelijk. Het was fijn je even zelf te kunnen spreken vanmiddag. Je weet het zelf nog maar net. Toch heb je je prioriteiten gesteld en al bedacht hoe je dit gaat aanpakken. Je bent zeer nuchter. En de humor was niet ver weg. Dat dwingt veel respect af. Ik kan niets anders doen dan jou en je gezin heel veel sterkte wensen in deze hele moeilijke tijd. Ik hoop dat jouw sterke conditie het jou mogelijk maakt nog een periode volop van je ambt te genieten. Want die is je op het lijf geschreven en ik weet dat je daar met volle teugen van geniet! We houden contact. Ik denk aan je en ik weet dat dat voor velen geldt. Hopelijk geeft dat jou en je gezin steun! Met warme groet. Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Beste Marc,

    Sterkte en kracht gewenst. Ik weet uit betrouwbare bron dat de Sint van Maarssen in November met jou op het bordes wil staan! Hij vraagt, via mij, of dat dat een deal is?
    Bij voorkeur ook in 2018, 2019, 2020 en 2021 t/m 2050.

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Beste Marc,
    Ik schrok enorm van dit bericht. Sterkte voor je jou en je familie en houd je taai.

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Wat een verdriet. Ik wens u en alle mensen die u liefhebben heel veel kracht. Creëer zo veel mogelijk mooie herinneringen in de tijd die rest. Die zullen de achterblijvers tot steun zijn.

    Ingrid Wennink

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Suzan Wildenberg04 mei, 2017 01:06

    Heel veel sterkte gewenst met het gevecht tegen deze afschuwelijke ziekte....

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Marga Wilkens04 mei, 2017 02:32

    Beste Marc Witteman. Ik heb je nooit persoonlijk ontmoet. Uit de VAR en de Vechtstroom heb ik de indruk dat je een man bent die vanuit zijn hart leeft. Ik vind het vreselijk te lezen dat je waarschijnlijk niet te genezen bent. Na alle behandelingen die ik heb gehad mag ik hopen dat mijn kanker niet terugkomt. Als je zelfs deze kans niet krijgt heb je hoop ik familie en vrienden om je heen die je steunen in de besluiten. Ik wens je wat je nog wilt in dit leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Wat verschrikkelijk! Heel veel sterkte en kracht wens ik u en uw familie toe ! Groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Wij hebben dit bericht net gelezen.Wat een vreselijk bericht als je te horen krijgt dat je ongeneeslijk ziek bent. Wij wensen u en uw familie heel veel sterkte voor de komende tijd toe.Geniet van het leven en van elkaar.Familie van Os..Breukelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Lieve Marc,

    Nog nooit heeft onze gemeente zo'n fantastische,lieve en betrokken burgemeester gehad en zal die ook nooit meer krijgen.
    Jij bent niet te evenaren.
    Door je positieve instelling zal je nog lang kunnen genieten van je ambt en je gezin!
    Dat wens ik je dan ook van harte toe.
    Respect!!
    Fransje Volmer

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Heel veel sterkte toe gebeden voor jou en je naasten in deze moeilijke en verdrietige tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Beste Marc, wat een verdrietig bericht. Ik wens je en jouw naasten heel veel sterkte.
    Groet,
    Aad Koster

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Dorien Baerends04 mei, 2017 11:15

    Beste Marc, Hier zijn geen woorden voor. Je bent zo'n prachtig mens en nu dit ... Fijn dat je je omringd weet door familie en vrienden. Sterkte. Dorien Baerends.

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Beste Marc,

    wat vreselijk verdrietig... Veel sterkte en knap dat je je nog zoveel mogelijk wilt inzetten. Zo te lezen wordt je omarmd door veel warmte vanuit familie, vrienden en inwoners, dat dat je maar kracht mag geven met datgeen er op je afkomt. Warme groet, Lise-Lotte (oud-raadslid D66 gemeenteraad Leiden)

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Beste Marc,

    Ik ben vreselijk geschrokken van dit allerslechtste nieuws.
    Weet eigenlijk niet goed wat ik moet zeggen.
    Zat gisteravond alleen maar terug te denken aan die tijd dat jij vanuit een niet al te makkelijk Jongerencentrum een mooie carrière hebt weten op te bouwen.
    Kan niets anders zeggen dan dat ik daarvoor heel veel respect hebt.
    Ik hoop dat jou nog tijd is gegeven om te genieten van alles en iedereen die je dierbaar zijn.
    Ik wens jou, je vrouw en kinderen ontzettend veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Tjezus Mark, wat een waanzinnig triest bericht. Ik ben er kapot van. Het is als zout in een open wond: zeer, zeer recentelijk hoorde ik van mijn nichtje een identiek bericht. Maar mijn schrik en piin zijn futiel vergekeken met wat jullie in familiaire kring meemaken.Heel veel sterkte kerel. Roland Goetgeluk

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Tjezus Mark, wat een waanzinnig triest bericht. Ik ben er kapot van. Het is als zout in een open wond: zeer, zeer recentelijk hoorde ik van mijn nichtje een identiek bericht. Maar mijn schrik en piin zijn futiel vergekeken met wat jullie in familiaire kring meemaken.Heel veel sterkte kerel. Roland Goetgeluk

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Beste Marc, wat een verdrietig bericht. Ik hoorde het van Christianne. Ik wens jou en jouw naasten heel veel sterkte. Birgit Klein ( Griend Lelystad)

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Tine Lempens04 mei, 2017 23:13

    Beste Marc, ik hoorde je nare nieuws al van mijn dochter Kari. Ik ken je niet maar bewonder je openheid en positieve houding. Ik wens jou en je naasten heel veel liefde de komende tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Beste Marc,

    Wat een slecht en verdrietig nieuws. Ik wens jou en je gezin heel veel sterkte en kracht om het beste nog uit de resterende tijd te halen. Ik leef met jullie mee. Groet Peter Koot.

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Beste Marc
    Onvoorstelbaar dat zo'n levenslustige en krachtig persoon als jou dit ook moet overkomen. Hoop dat je je energie vooral gebruikt om te genieten met je dierbaren. En als ik nog een kans krijg om als Hillegommers onder elkaar te zijn, dan zoek ik je graag op of nodig ik je uit in het eveneens fraaie Deventer!
    Veel sterkte!
    Herman Poos

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de uitnodiging Herman. Ik kijk het even aan. De komende tijd wil ik eerst maar eens wat bijkomen van het idee en met de artsen tot een slim programma komen. Daarnaast wil ik er zolang het kan ook zijn voor de inwoners van Stichtse Vecht en jouw mooie Oud-Zuilen.

      Tot ziens

      Verwijderen
    2. Alle begrip voor Marc. Voor nu veel sterkte en wijsheid toegewenst. Grote groet Herman

      Verwijderen
  64. Beste Marc, ik ken je niet maar leef mee. Deze week kreeg mijn familie te horen dat mijn vader kanker heeft en dat het reeds in een ongeneesbaar stadium is. Een donderslag bij heldere hemel. Ons gezin worstelt nu om antwoorden te vinden die er niet zomaar zijn, ik kan me voorstellen dat jullie dat ook doen. Opeens zit je in een bizarre boze droom die werkelijkheid is. Ik heb mijn vader gezegd dat ongeneeslijk ziek zijn in ieder geval niet betekent dat hij morgen dood is, zolang zijn conditie dat toe laat kan hij hopelijk nog veel leuke en waardevolle dingen doen, ik hoop dat dat jou ook gegund is. Heel veel sterkte op deze weg. Tobias.

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Geachte heer Witteman, beste Marc, we hebben al het nieuws rondom jouw ziekte eigenlijk pas net onder ogen gekregen maar wilden toch graag nog even reageren. Wij hebben elkaar een paar keer ontmoet bij de VIB-loop als ‘atleten’ en je hebt een keer onze zoon gehuldigd bij een Vecht-loop.
    Mi dispiace molto.
    We wensen je veel sterkte en moed de komende periode..
    Familie Mastracchi Manes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt hoor Karin en Fabrizio. Succes met het hardlopen.

      Verwijderen