vrijdag 1 april 2011

Waterontmoeting

Vandaag was ik, op uitnodiging van dijkgraaf Henk Tiesinga, bij het Waterschap Zuiderzeeland in Lelystad voor de jaarlijkse Waterontmoeting. Deze ontmoeting wordt meestal gepland rond Wereldwaterdag, een moment om wereldwaterproblematiek onder de aandacht te brengen.

Zo’n 80 deelnemers spraken met elkaar over het thema ‘samenwerking tussen provinciale en lokale overheden’. Als gedeputeerde Water heb ik het woord gevoerd over de verschillende onderwerpen waar we elkaar als overheden nodig hebben. Gelukkig is vaak overeenstemming als het gaat om de waterbelangen in de provincie. We willen tenslotte allemaal veilig wonen, en schoon en voldoende drinkwater. Het is de moeite waard om over ogenschijnlijke tegenstellingen heen te stappen en voor echt partnerschap te gaan. Als het even kan wil ik me daar de komende periode voor in gaan zetten. Er staan flink wat onderwerpen op de wateragenda de komende jaren waarbij we elkaar nodig hebben om de Flevolandse doelstellingen te realiseren. In deze ontmoeting heerste een prima sfeer, ik heb veel positieve energie gezien om verder te investeren in onderlinge samenwerking.

Voor de liefhebbers is de tekst van mijn toespraak hier terug te vinden.

Tot ziens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten