zaterdag 16 mei 2015

Psycho-geriatrie

Het was een kort weekje. In verband met Hemelvaart was het gemeentehuis zowel donderdag als vrijdag gesloten. Ook geen andere afspraken in de agenda, zodat ik een lekker lang weekend heb. Dat komt goed uit, want de verhuisdozen zijn inmiddels bij me thuis afgeleverd.

Maandag was ik bij de commissaris van de Koning in het Provinciehuis in Utrecht. Hij wilde graag met me bijpraten over de 1e 100 dagen in mijn ambt. Alhoewel de commissaris natuurlijk niet mijn eerste beoordelaar is, dat is de gemeenteraad, volgt hij wel met veel interesse mijn werkzaamheden. De commissaris van de Koning is een soort adviseur en coach voor 'zijn' burgemeesters in zijn provincie. Het was een prettig gesprek, waarin we terugkeken op de gebeurtenissen van de afgelopen maanden. Zijn conclusie dat ik zichtbaar genoot van mijn nieuwe functie kan ik onderschrijven.

Dinsdag hadden we een lange collegevergadering. Daarna had ik met de politie en de organisatie een evaluatie van de Oranjefeesten in Maarssenbroek. We noteerden de verbeterpunten voor volgend jaar, maar kwamen ook tot de conclusie dat e.e.a. dit jaar redelijk goed was verlopen.

Verder ging ik deze week langs bij het echtpaar Van Dijk - Nagel in Nieuwersluis voor een 60-jarig huwelijk en schoof ik drie keer voor het avondeten aan bij inwoners van de gemeente. Op maandagavond at ik buiten in de tuin bij de familie Schreuder-Loots aan het zandpad in Breukelen en dinsdag zat ik bij Rob en Loes Overbeek in Maarssen.

Woensdagavond was ik in Het Kampje in Loenen aan de Vecht. Daar was ik door de verzorging uitgenodigd om een hapje mee te eten bij een Psycho Geriatrische afdeling. We hebben lekker gegeten en toen mijn disgenoten eenmaal gewend waren aan de aanwezigheid van de burgemeester, hebben we gezellig gekletst en gelachen.

Tot ziens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten