maandag 25 mei 2015

Gebak

Deze week had ik een prettig kennismakingsgesprek met de bestuursleden van Ondernemersvereniging Stichtse Vecht (OSV). Een groep actieve ondernemers die met enige regelmaat met de gemeente in gesprek gaan over het economisch klimaat in de gemeente. Hun wensen? Een gemeente waar je afspraken mee kan maken, minder regels en maximaal transparantie bij aanbestedingen.

Dinsdagavond zat ik voor de derde keer sinds mijn aantreden de vergadering van de gemeenteraad voor. Een bijzondere vergadering deze week, want ik mocht maar liefst 5 nieuwe commissieleden installeren. Het ging om mevrouw De Vries en de heren Nederend en Van Leeuwen namens de VVD, mevrouw Sloesarwij-Den Toom namens de fractie van ChristenUnie/SGP en tenslotte de heer Maan namens de fractie van Stichtse Vecht Beweegt.

Jaqueline Koops
Naast 5 nieuwe commissieleden mocht ik ook Jaqueline Koops(foto), de nieuwe wethouder namens ChristenUnie/SGP installeren. Ik ben blij met haar komst, ze maakt het collegeteam weer compleet.  Een ervaren kracht en bovendien kan ze als vrouwelijke bestuurder een meerwaarde geven aan het college met vooral mannelijke collega bestuurders.

Donderdag ging ik even langs bij het 60-jarige bruidspaar Schaft-Wallenburg in Breukelen. Bij mijn binnenkomst stond het gebak alweer op me te wachten. Dat komt trouwens veel vaker voor. Sinds mijn aantreden gaan er weinig dagen voorbij dat ik geen gebak voorgezet krijg. Niet echt bevorderlijk voor mijn gezondheid en bovendien moest ik steeds meer gaan sporten om al die calorieën weer te verbranden. Het was onvermijdelijk, maar deze week heb ik besloten om te stoppen met gebak en al die andere lekkere dingen. Het is maar dat u het weet.


Donderdag was ik ook aanwezig bij 'Kom Erbij' in Breukelen. Naar voorbeeld van een gelijknamig initiatief in Maarssen, slaan nu ook in Breukelen de vrijwilligersorganisaties de handen ineen. Onder de paraplu van 'Kom erbij' zoeken ze naar mogelijkheden tot samenwerking en het beter promoten van de activiteiten. Voor mij was de bijeenkomst een prima middel om in korte tijd kennis te maken met heel veel vrijwilligersorganisaties.

Donderdagavond mocht ik voor het eerst in mijn leven een defilé afnemen. Terwijl ik op het bordes van Goudestein stond, mocht ik 1300 kinderen groeten en succes wensen met de laatste avond van de avondvierdaagse. Het was een leuke ontmoeting met de allerjongsten uit Stichtse Vecht.

Vrijdag tekende ik onder het toeziend oog van de lokale pers een overeenkomst met het plaatselijke bedrijf Avex voor de levering van audio-visuele apparatuur (foto). Dat leverde een leuk gesprek op over de vergaderzaal van de toekomst. Zaterdag was ik bij Nyenrode, waar de Stichting Internationale Samenwerking Breukelen die sinds het ontstaan van Stichtse Vecht onder de naam SISAB Plus bijeenkomsten organiseert, in het kader van ontwikkelingsamenwerking en duurzaamheid.

Deze week schoof ik natuurlijk ook weer bij inwoners aan voor het avondeten. Het waren weer bijzondere mensen op bijzondere plekken. Het begon bij 'Moeders Pot', een mooi initiatief in Maarssen waar mensen uit een beschermd wonen omgeving een keer per week samen eten. De tweede avond schoof ik aan bij Carla en haar buren Rob, Gerda en Saartje. Ze vertelden me waarom het goed wonen is in de wijk Broeckland in Breukelen. Tenslotte schoof ik aan bij Einar en Anneke in hun woonark in de Vecht. Verder heb ik deze week doorgewerkt aan mijn '100 dagenbrief', waar ik komende week mee naar buiten kom. Wat ik daar precies in geschreven heb, leest u hier de volgende keer.

Tot ziens.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten