maandag 28 augustus 2006

Hugo de Groot

Na de onderbreking als gevolg van het zomerreces ben ik vanmorgen weer gestart met het wekelijkse spreekuur. In mijn streven om als wethouder aanspreekbaar te zijn voor de stad blijkt dit toch een goed middel te zijn. In de praktijk blijkt dat mensen die mij dringend willen spreken nog steeds binnen een week bij me terecht kunnen. Ik probeer het zo te houden.

Vanmiddag was ik namens de gemeente Leiden aanwezig in het gemeentehuis van de gemeente Teylingen voor de installatie van de nieuwe burgemeester, Sander Schelberg. Dat was toch ook voor mij een bijzonder moment gezien mijn rol bij de vorming van die gemeente in het afgelopen jaar. De kennismaking was prettig. Ik trof een nieuwe burgemeester die mij al veel beter bleek te kennen dan ik had verwacht. Hij was al vorig jaar een regelmatig lezer van mijn weblog. Het kan verkeren. Sander in Teylingen, ik in Leiden. Twee tevreden bestuurders. Ik wens Sander natuurlijk heel veel succes in zijn nieuwe functie.

Vanavond 'deed' ik een hoorzitting in het kader van een groot bouwproject in de Hugo de Grootstraat. Het bouwplan met de naam 'Hugo de Groot Staete' is centraal gelegen in de wijk Vreewijk in het centrum van Leiden. Dit bouwplan bestaat uit de realisatie van circa 51 luxe appartementen in een stijlvol en karakteristiek rijksmonument.

Voor dit plan kwamen zo'n 15 buurtbewoners inspreken. Zij vroegen vooral aandacht voor de oplossing van de extra parkeerdruk in de omgeving van het gebouw en kwamen hiervoor met argumenten. Het onderwerp parkeren speelt bij binnenstedelijke ontwikkelingen vaak een dominante rol. De argumenten van de bewoners zal het college de komende tijd gaan betrekken bij de uiteindelijke besluitvorming rondom dit plan.

Het wijkcomite heeft ook een eigen site: www.devreewijker.nl

Tot ziens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten