vrijdag 6 juli 2012

Jonge mensen gezocht

Vorig jaar november gaf Provinciale Staten van Flevoland opdracht om onderzoek te doen naar de mogelijkheid om een provinciale jongerenraad op te richten. Het onderzoek is klaar en volgende week woensdag mag ik namens het college de eerste resultaten presenteren aan Provinciale Staten.

Het resultaat is een plan voor een soort jongerenraad 2.0 geworden. Een vernieuwende manier om jonge mensen te betrekken bij de politiek. We hebben gezocht naar een vorm die aansluit bij de belevingswereld van de jongeren zelf en volgens mij is dat goed gelukt. Dat zeggen in ieder geval de vele jongeren met wie ik tot nu toe over het plan gesproken heb. En wie kan dat nu beter beoordelen dan de jongeren zelf.

Juist daarom hoop ik, dat bij de presentatie aan de Statenleden, ook veel jongeren aanwezig zullen zijn. Bij het 21e Europese Scholieren Parlement (foto), dat deze week in Flevoland werd gehouden en welke ik vandaag mocht afsluiten, heb ik alvast de vrijheid genomen om de 60 aanwezige Flevolandse jongeren uit te nodigen. Ik hoop u terug te zien op woensdag 11 juli om 14.30 uur voor de presentatie van de plannen. Neem gerust uw kinderen, kleinkinderen of buurkinderen mee. Het zijn de beste adviseurs voor dit onderwerp en de tribune is groot genoeg. Tot ziens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten