woensdag 3 juni 2015

Oproep

Ik verheug me nu al op de komende zomer. Niet alleen vanwege het mooie weer en de naderende vakantie, maar ook omdat ik in die periode weer tijd krijg voor mijn zomerstages. Daarom ben ik op zoek naar bedrijven en instellingen binnen de gemeente Stichtse Vecht, die mij een halve of een hele dag als stagiair willen inzetten.

Als in de zomerperiode de gemeenteraad op vakantie is, geeft dit ruimte in mijn agenda. Voor mij zijn de zomerstages dan bij uitstek de gelegenheid om ideeën en inspiratie op te doen voor een nieuw seizoen. Dat doe ik al sinds 2008. Eerst als wethouder in Leiden, daarna als gedeputeerde in Flevoland en nu dus als burgemeester van Stichtse Vecht. Vorige zomers bracht het stage-avontuur mij onder andere bij een krantenredactie, een welzijnstichting, een jeugdzorginstelling, een voedselbank, een reclamebureau, een natuurorganisatie, een filmproductiemaatschappij en een telecom aanbieder. Niets is eigenlijk te gek. Zo sliep ik ooit een nacht op een vlot in een natuurgebied om daar met een boswachter in gesprek te gaan over nieuwe vormen van recreatie in de natuur (foto). Hier kunt u voorbeelden uit de afgelopen jaren bekijken.

De zomerstages vormen al jaren een waardevolle aanvulling op mijn werk als bestuurder. Het is voor mij een kans om de gemeente en organisaties binnen de gemeente van een heel andere kant mee te maken. 

Wie een interessante stageplek voor mij heeft, kan zich aanmelden door een mail te sturen naar marc.witteman@stichtsevecht.nl  Zoals het er nu uitziet, ga ik dit jaar in de week van maandag 10 tot vrijdag 14 augustus stage lopen. Van de beste voorstellen die ik binnen krijg, ga ik een mooi programma maken. Als er meer voorstellen binnenkomen dan ik kan inplannen, dan moet ik dus een selectie maken. Er kunnen dus voorstellen afvallen.

Ik stel het op prijs als uw voorstellen uiterlijk 1 juli binnen zijn. 

Tot ziens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten